معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اساسنامه دبیرخانه‌های کلان منطقه آمایش آموزش عالی سلامت کشور تصویب و در مناطق از جمله منطقه ۹ تشکیل شده است.

دبیرخانه آمایش آموزش عالی سلامت در منطقه ۹ کشور تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمدرضا دارابی محبوب ظهر امروز در جلسه روسا و معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در اتاق جلسات دیالیز دانشکده علوم پزشکی نیشابور، اظهار داشت: اساسنامه دبیرخانه‌های کلان منطقه آمایش آموزش عالی سلامت کشور تصویب و در مناطق از جمله منطقه 9 تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه ترکیب شورای دبیرخانه شامل روسا و معاونان آموزشی و پزوهشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی است، سرپرست دبیرخانه ستاد تحول، نوآوری و آمایش سرزمین کلان منطقه 9 را مصطفی مهرابی بهار و خود را دبیر دبیرخانه معرفی کرد.
دارابی اظهار کرد: امکان مشارکت در همه برنامه‌ها براساس مزایاها و استعدادهای منطقه‌ای، پیشبرد بهتر برنامه‌ها و اهداف هر دانشگاه با هماهنگی سایر دانشگاه‌های مستقر در منطقه، جذب اعتبارات تخصیص‌یافته برای برنامه‌های کلان منطقه‌ای و فرااستانی و امکان رشد و تعالی از مزیت‌های پیوستن دانشگاه‌های منطقه به مجموعه آمایش منطقه‌ای است.
دارابی بیان کرد: بهره‌وری مطلوب از امکانات در راستای منافع مالی، تربیت نیروها متناسب با نیازهای کشور در بخش سلامت، افزایش به‌کارگیری بخش سلامت، افزایش به‌کارگیری بخش سلامت و افزایش بومی‌گزینی در بخش سلامت، افزایش اختیار میزان پذیرش دانشجو بر اساس نیاز و ظرفیت‌ها، افزایش ماندگاری نیروی انسانی متخصص بخش سلامت در منطقه دو، ارتقای همکاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها با هدف هم‌افزایی توان عملیاتی آنها و توسعه ظرفیت‌های آموزشی از دیگر اهداف تشکیل دبیرخانه آمایش آموزشی است.
وی خاطرنشان کرد: آمایش سرزمین یکی از مهم‌ترین بسته‌های تحول نظام سلامت بوده که در پی جامعیت فکری، کلی‌گرایی، همگرایی و کیفی‌نگری امکانات، ساماندهی فضای آموزشی، توسعه بهینه جمعیت و امکانات، به گونه‌ای که هر منطقه متناسب با وضعیت خود از طیف متنوع خدمات برخوردار شود.
وی افزود: یکی از شاخص‌های منطقه 9 علوم پزشکی، عضویت روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های منطقه در هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سبب تبادل علمی آسان‌تر و دوری از اختلافات و رقابت‌های منفی می‌شود.
دارابی با اشاره به تشکیل چهار جلسه معاونان آموزشی منطقه 9 تاکنون، مهم‌ترین مصوبات قبلی این جلسات را بررسی تفاهم‌نامه منعقده بین معاونان آموزشی وزارت‌خانه و دانشگاه مشهد، تقسیم وظایف  و درصد مشارکت در مورد ماموریت‌های ویژه براساس استنادات و ظرفیت‌هاست.
وی با اذعان به اینکه تقسیم کار مورد مناقشه است، تاکید کرد: آمادگی داریم تغییرات متناسب با بازنگری ظرفیت‌ها انجام شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیگیری تشکیل جلسات ماهانه، راه‌اندازی و به روزکردن سامانه اطلاع رسانی دبیرخانه، مدیریت و هماهنگی امور پشتیباتی جلسات از جمله وظایف دبیرخانه است.
دارابی، ایجاد کارگروه‌های علمی آموزشی در منطقه، راه‌اندازی مراکز سنجش منطقه‌ای  و صلاحیت بالینی را از جمله ماموریت‌های مشترک منطقه 9 عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.