قدس آنلاین- تبریز: معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي از خسارت دو هزار و ۷۰۰ ميليارد ريالي برف و سرماي بهاره به بخش كشاورزي استان خبرداد.

برف وسرماي بهاره دو هزار و۷۰۰ ميليارد ريال به كشاورزي آذربايجان شرقي خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اكبر فتحي در گفتگو با خبرنگاران  گفت: بيشترين خسارت در زيربخش باغي و به محصولات سردرختي از جمله زردآلو، بادام و گيلاس وارد شده است.

وي با اشاره به اينكه در اثر سرماي آستانه بهار و هفته گذشته، 21 هزار هكتار از باغ هاي استان خسارت ديده است، گفت: شهرستان هاي مراغه، شبستر، مرند و جلفا بيشترين خسارت را ديده اند.

مهندس فتحي با بيان اينكه 40 درصد باغ هاي استان زير پوشش بيمه هستند، گفت: كارشناسان بيمه در حال بررسي ميزان خسارت وارد به بخش كشاورزي استان هستند.

وي بر ضرورت بيمه محصولات كشاورزي تاكيد و خاطرنشان كرد: در صورت بيمه نبودن محصولات، زيان وارده به كشاورزان قابل جبران نبوده و تداوم فعاليت براي آنها به سختي ممكن خواهد بود.

مدير صندوق بيمه كشاورزي استان هم با اشاره به افزايش سطح بيمه باغات استان از 38 هزار و 500 هكتار در سال زراعي گذشته به 41 هزار هكتار در سال زراعي جاري گفت: تنها دو هزار هكتار از وسعت 19 هزار هكتاري باغات سردرختي استان بيمه است.

دکتر شهرام نريماني اظهاركرد: بيشترين توجه باغداران به بيمه در اين استان از طرف توليدكننده هاي سيب، انگور و گردو است.

وي با اشاره به اينكه تمام غرامت بيمه سال گذشته زيربخش هاي زراعت، دام، طيور و زنبورداري استان آذربايجان شرقي پرداخت شده است، گفت: 60 درصد مطالبات توليدكننده هاي باغي استان پرداخت شده و اميد مي رود در صورت تامين اعتبار تا پايان خرداد ماه امسال مطالبات باقي مانده فعالان اين زيربخش هم پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.