وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد: برنامه آمريكا براي استقرار پدافند موشكي خود در خاور دور، تهديد جدي براي روسيه و چين محسوب مي شود و نگران كننده است.

سامانه پدافند موشكي آمريكا تهديد جدي براي روسيه و چين است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا لاوروف امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگاران مغولي، ژاپني و چيني در آستانه سفر خود به توكيو خاطرنشان كرد: مسكو و پكن نگران برنامه هاي آمريكا براي استفاده از شرايط موجود در شبه جزيره كره به منظور استقرار سامانه پدافند موشكي خود در منطقه هستند.
وي آمريكا را متهم كرد كه با استفاده از شرايط پيچيده و تنش هاي به وجود آمده در شبه جزيره كره قصد دارد تسليحاتي را در اين منطقه مستقر كند كه با تهديد واقعي موجود به هيچ وجه متناسب نيست.
وزير امور خارجه روسيه گفت: واشنگتن قصد دارد در كره جنوبي در چارچوب طرح ايجاد موضع جديد پدافند موشكي امريكا در منطقه شمال شرق آسيا، اجزاي سامانه موشكي خود را مستقر كند.
وي تصريح كرد: اين موضع موشكي بخشي از سامانه پدافند موشكي جهاني آمريكا است.
لاوروف افزود: ادامه اين سياست آمريكا تهديد امنيتي براي روسيه و چين محسوب مي شود و بر اثر آن ثبات راهبردي در منطقه همانند اروپا به هم خواهد خورد.
وي يادآوري كرد: نهادهاي مربوطه روسيه و چين در سطح كارشناسان نشستي را برگزار و در ان به تبادل نظر و ارزيابي ها در مورد اوضاع منطقه شمال شرق آسيا پرداخته اند.
رئيس دستگاه ديپلماسي روسيه گفت: در اين نشست طرف هاي روس و چيني براي اقدام در شرايط كنوني به منظور تامين امنيت خود و رفع خطر سامانه آمريكايي در منطقه همفكري كردند.
بسياري از كارشناسان بر اين باورند كه آمريكا بطور مصنوعي تنش ها در شبه جزيره كره را تشديد و تلاش مي كند با تحريك كره شمالي اين كشور را خطر و تهديد جدي براي امنيت منطقه و جهان قلمداد كند.
آمريكا براي اين منظور هر ساله رزمايش هاي گسترده با كره جنوبي برگزار مي كند و در آن اقدامات تحريك آميز براي تحريك كره شمالي انجام مي دهد و اقدامات متقابل پيونگ يانگ را دستاويزي براي استقرار تسليحات خود ازجمله سامانه پدافند موشكي در شبه جزيره كره كرده است.
واشنگتن در اروپا هم به استقرار سامانه موشكي خود مي پردازد تا از اين طريق روسيه را در موضوعات مربوط به ثبات راهبردي جهاني در مخمصه قرار دهد و در اين منطقه هم قبلا تهديدهاي موشكي برخي كشورها را بهانه كرده است كه از نظر كارشناسان اين بهانه ها كاملا احمقانه و بي اساس است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.