قدس آنلاین-شهرکرد، سید سعید سعادت؛در اين نشست با توجه به زيرساخت هاي موجود در برخي نقاط چهارمحال و بختياري، بر توسعه راه هاي ارتباطي اين استان و ارتقاي محورهاي مواصلاتي با استان هاي همجوار به وزیر مربوطه توضیحاتی داده شد.

تاکید بر احداث خط آهن در استان چهار محال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری چزئیات نشست با وزیر راه و شهرسازی در خصوص احداث آزاد راه لردگان – ایذه ، راه آهن چهارمحال و بختیاری و تکمیل آزاد راه اصفهان - شهرکرد را تشریح کرد.
 قاسم قاسمی ده چشمه در خصوص احداث آزاد راه ایذه لردگان خاطرنشان کرد: در یک طرح مشترک احداث آزاد راه ایذه به لردگان به طول ۱۲۰ کیلومتر اجرا می شود.

قاسمی  ده چشمه گفت: هم اکنون مطالعات احداث این آزاد راه درحال اتمام است و بزودی برای تصویب به هیات دولت ارسال می گردد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان  به اثرات مهم اقتصادی و اجتماعی اجرای طرح توسعه محور چهارمحال بختیاری - خوزستان اشاره کرد و افزود: اجرای این محور باعث کاهش تصادفات رانندگی، کاهش طول مسیر، افزایش سطح ایمنی و سرعت جابجایی مسافران خواهد شد.

وی در ارتباط باپیگیری مسائل مربوط به راه اهن اصفهان – شهرکرد- اهواز ادامه داد : پروژه راه‌آهن اهواز- ایذه – شهرکرد بسیار طرح قابل قبولی است که بر صنعت کشور تاثیرگذار خواهد بود و علاوه بر آن می‌تواند خیلی از مشکل‌های اساسی توسعه‌ای استان را رفع کند.

قاسمی ده چشمه با اشاره به این مطلب که با راه اندازی کامل این پروژه ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود اضافه کرد : با احداث راه آهن و وصل آن به شبکه سراسری ریلی مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کاهش می یابد.

وي افزود: همچنين اجرا و تكميل پروژه هايي  از جمله تجهيز ناوگان راهداري، بازسازي راه هاي روستايي و تكميل آزادراه زرين شهر - شهركرد طرح و بررسي شد.

قاسمی تصریح کرد: در اين نشست با توجه به زيرساخت هاي موجود در برخي نقاط چهارمحال و بختياري، بر توسعه راه هاي ارتباطي اين استان و ارتقاي محورهاي مواصلاتي با استان هاي همجوار به مقام عالی وزارت توضیحاتی داده شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ارتباط با مشکلات مالی پروژه های راه و شهرسازی استان نیزتوضیحاتی برای وزیر دادیم و قرار شد این مشکلات از منابع و کانال خودش پیگیری شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در این نشست همچنین مقرر شد، موضوع پروژه هایی که از پیشرفت فیزیکی بالای برخوردارند، در اعتبارات سال 95(که هنوز ابلاغ نشده است) لحاظ شود و از محل اعتبارات وزارت خانه که در دستور کار دارد برای اتمام این پروژه ها اقداماتی صورت گیرد.

گفتنی است چهارمحال و بختیاری با مساحت۱۶٬۴۲۱ کیلومتر مربع وسعت معادل یک درصد از کل وسعت ایران، از شمال و مشرق به استان اصفهان، از مغرب به استان خوزستان، از جنوب به استان کهگیلویه و بویراحمدو از سمت شمال غربی به استان لرستانمحدود می‌شود و بیست و دومین استان کشور از نظر مساحت می‌باشد

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.