۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 368655

طرح هدمندی یارانه ها در قالب بزرگترین طرح تحول اقتصادی که قرار بود نقش مهمی در ساماندهی وضعیت اقتصادی اقشار کم درآمد داشته باشد آن طور که برنامه ریزی شده بود موفق عمل نکرد.

حذف یارانه پردرآمدها گامی مثبت است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از عصر هشتم، فرشید سیم بر کارشناس اقتصاد بیان کرد: هدفمندی یارانه ها زمانی که در راستای افزایش تولید,افزایش صادرات,رونق صنعت,رونق اشتغال,دستیابی به عدالت اجتماعی,کاهش تورم ورشد اقتصادی قدم بر میداشت می توانست باعث پیشرفت قابل توجهی در جامعه شود ولی با نگاهی کوتاه به وضعیت حال کشور می توان متوجه شد که برنامه ریزی صحیح و دقیقی در هدفمندی یارانه ها انجام نشده است.
وی افزود:دولت با هدفمندی یارانه ها بخش عظیمی از بودجه را برای پرداخت یارانه نقدی در نظرگرفت وبه دلیل موفق نبودن در بحث خوشه بندی, یارانه نقدی به تمام افراد جامعه از جمله ثروتمندان تعلق گرفت.
کارشناس اقتصادی تصریح کرد:پیش بینی می شود با شناسایی افراد پردرآمد و حذف یارانه این گروه و اختصاص بودجه آنها به بخش های دیگر شاهد تحولی عظیم در اقتصاد کشور باشیم.
سیم بر در خصوص حذف ٢۴میلیون پردرآمد از دریافت یارانه نقدی در راستای کمک به اشتغال و تولید بیان کرد:اگر دولت با برنامه ریزی صحیح و جامع در این خصوص عمل کند می تواند با اختصاص بودجه حاصل از حذف یارانه پردرآمدها به بخش های مختلف و ایجاد شغل با توجه به نرخ بیکاری و همچنین تزریق بخشی از بودجه به بخش تولید داخل و حمایت از تولید کنندگان و راه اندازی مجدد برخی از واحد های تولیدی باعث کاهش نرخ بیکاری و رونق در بخش تولید شود.
وی تاکید کرد:توجه به بخش خصوصی از مهمترین پارامترهایی است که می تواند در کوتاه مدت اقتصاد کشور را به یک تعادل نسبی نزدیک کند و دولت باید تمرکز زیادی در بخش خصوصی داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.