آمارهای رسمی فلسطینی نشان می دهد كه ۱۷۰۰ اسیر بیمار فلسطینی در اسارتگاه های رژیم صهیونیستی به سر می برند كه ۲۵ نفر از آنها به بیماری سرطان مبتلا هستند.

۱۷۰۰ اسیر بیمار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل ار ایرنا،  پایگاه خبری فلسطین الان، طبق این آمارها كه به مناسبت روز اسیر فلسطینی (مصادف با 17 آوریل) اعلام شده است: مسئولان رژیم صهیونیستی در بهترین شرایط به اسیران بیمار داروهای آرام بخش می دهند و اجازه درمان و عیادت پزشكان از آنها را نمی دهند.
طبق آمارهای «جنبش اسیر فلسطینی» بیش از 7 هزار فلسطینی در 22 زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی حبس هستند كه 7 نفر از آنها بیش از 30 سال در اسارت بوده اند و در میان آنها 67 اسیر زن، 400 اسیر كودك و 6 نماینده مجلس وجود دارد و 700 اسیر فلسطینی هم به صورت غیر قانونی و بدون هیچگونه تفهیم اتهام و محاكمه در اسارت به سر می برند.
از آوریل 1967 تا آوریل 2016 حدود یك میلیون شهروند فلسطینی توسط مسئولان رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند كه بیش از 15 هزار اسیر زن و ده ها هزار نفر دیگر كودك هستند.
از زمان شروع انتفاضه الاقصی در 28 سپتامبر 2000 تا به امروز بیش از 90 هزار مورد بازداشت ثبت شده است كه بیش از 11 هزار نفر از آنها افراد زیر 18 سال و حدود 1300 نفر نیز زن هستند.
سه ماهه نخست سال 2016 شاهد تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی بوده است و این اقدام بر اسیران نیز تاثیر منفی گذاشته است، به گونه ای كه حدود 4800 فلسطینی كه 1400 نفر از آنها زیر 18 سال هستند، بازداشت شده اند.
در كنار تشدید اقدام های رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی مثل خوراندن اجباری غذا به كسانی كه اعتصاب غذا كرده اند، اعدام های میدانی و خارج از چارچوب قانون نیز افزایش یافته است.
سال 2015 را می توان سال جنایت های سازمان یافته رژیم صهیونیستی اعم از اعدام های میدانی و بازداشت های دسته جمعی و بی سابقه دانست، به گونه ای كه بیش از 85 درصد از شهدایی كه در انتفاضه سوم (قدس) به شهادت رسیده اند از فاصله های بسیار كم مورد هدف قرار گرفتند و در بسیاری از موارد نیروهای رژیم صهیونیستی امكان بازداشت آنها را داشته اند، ولی با شلیك مستقیم گلوله فلسطینیان را به قتل رسانده اند.
از آغاز انتفاضه قدس در اكتبر سال گذشته (مهرماه) تاكنون، 212 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان و شهرك نشینان صهیونیست در كرانه باختری، نوار غزه و سرزمین های اشغالی به شهادت رسیده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.