۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: 370266

معاون وزیر دارایی روسیه از رفع موانع و اختلاف‌نظرهای حقوقی و انجام مقدمات لازم برای اعطای وام دولتی پنج میلیارد دلاری به ایران خبر داده است.

 وام ۵ میلیارد دلاری روسیه به ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشجو، سرگئی استورچاك، روز دوشنبه (30 فروردین) تصریح کرد توافقات اولیه درباره این حرکت،  آذر سال 1394، در جریان سفر ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه،  به تهران امضا شد.

بر اساس برنامه اعلام شده، روسیه سال 2016 در اولین مرحله از اعطای این وام دولتی، مبلغ 2.2 میلیارد دلار از پنج میلیارد دلار توافق شده را به ایران پرداخت خواهد كرد.

معاون وزیر دارایی روسیه گفت: « اختلاف نظرها برای اعطای این وام بین-دولتی رفع شده‌اند. من با همتای [ایرانی] خود در واشنگتن دیدار کردم و وی گفت ما در حال آماده کردن سند شفاف هستیم. به محض تصمیم مقامات، آنها را امضا خواهیم کرد.»

راشا تودی نیز در تارنمای خود از اعطای وامی دیگر به ایران خبر داده و نوشته است، «نشکنوم‌بانک» (Vnesheconombank) نیز به منظور افزایش حجم صادرات روسیه به ایران، دو میلیارد یورو وام به تهران خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه نوامبر گذشته از آمادگی مسکو برای اعطای وام دولتی 5 میلیارد دلاری به تهران جهت ارتقای همکاری‌های صنعتی خبر داد.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سفر خود به تهران در آذر 1394 با مقامات ایران دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان سفر پوتین به تهران، دو کشور با 35 پروژه مقدماتی در زمینه انرژی، تاسیسات بندری و برق رسانی خط آهن موافقت کردند.

اولین خط اعتباری برای برقی كردن خطوط ریلی در ایران با مشاركت سازمان راه آهن روسیه و احداث یك ایستگاه حرارتی توسط شركت های روسی صورت می گیرد.

تهران و مسكو در دوره جدید توسعه روابط سعی دارند، تاثیر كاهش بی‌سابقه ارزش روابط بازرگانی دو جانبه را كه سال 1391 از چهار میلیارد به كمی بیش از یك میلیارد دلار كاهش یافت، از بین ببرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.