۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 372438

وزیر امور مغرب عربی، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب الجزایر با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

آغاز روابط دیپلماتیکی در سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «عبدالقادر مساهل» وزیر امور مغرب عربی، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب الجزایر که به سوریه سفر کرده است، با بشار اسد رئیس جمهور ا ین کشور دیدار کرد.

وی در این دیدار فرا رسیدن هفتادمین سالروز عید ملی سوریه را به بشار اسد تبریک گفت و سلام بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر و دعای وی برای تحقق امنیت و ثبات در سوریه را به وی ابلاغ کرد.

مساهل در این دیدار گزارشی درباره تجربه الجزایر در آشتی ملی و تحق خواسته های مردم این کشور  را به اطلاع بشار اسد رساند.

بشار اسد نیز در این دیدار از تبریک رئیس جمهور الجزایر و حمایتهای این کشور از سوریه در مقابله با تهدیدهایی که تروریسم بر آن تحمیل کرده است، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس جمهور سوریه خطاب به مساهل گفت که تروریسم دیگر داخلی نیست بلکه بخشی از بازی سیاسی است که هدف از آن ضربه زدن و تضعیف دولتهایی است که به استقلال در تصمیم گیری خود پایبندند.

رئیس جمهور سوریه همچنین بر علاقه خود برای تقویت همکاری بین دو کشور در همه زمنیه ها تاکید کرد.

اسد همچنین گزارشی درباره روند مذاکرات جاری درباره حل بحران سوریه زیر نظر سازمان ملل متحد ارائه کرد.

عبدالقادر مساهل وزیر امور اتحادیه عرب، مغرب عربی و آفریقای الجزایر روز گذشته در صدر یک هیأت برای سفری دو روزه وارد دمشق شد.

مساهل هنگام ورود به دمشق بر همبستگی الجزایر با سوریه و اهمیت گفت‌وگو و آشتی برای عبور از این بحران تاکید کرد.

وی افزود الجزایر هم از تروریسم رنج برد و با مصایب آن زندگی کرد، ولی ملت و دولت الجزایر در برابر این آفت و بلا استوار و مقاوم بودیم و هر چند با تروریسم روبرو بودیم، ولی آشتی ملی و گفت‌وگو را رها نکردیم.

وی بر  اهمیت انسجام و یکپارچگی سوریه از طریق تحقق آشتی ملی تاکید کرد و آن را پیام دولت و ملت الجزایر به برادران سوری خود دانست.

سفر هیئت الجزایری به سوریه دومین سفر رسمی عربی از زمان تعلیق عضویت دمشق در اتحادیه عرب در سال 2011 محسوب می‌شود،‌ پیش از این، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان به سوریه سفر کرده بود.

مواضع مسئولانه و مستقل الجزایر و تاکید این کشور بر ضرورت حل سیاسی و مسالمت‌آمیز بحران سوریه خشم آل سعود و متحدانش را به دنبال داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.