۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 375969

وزیر کشور فرانسه طی اظهاراتی نسبت به وجود خطر تروریستی در جریان برگزاری مسابقات یورو ۲۰۱۶ هشدار داد.

یورو ۲۰۱۶ در سایه تهدید تروریستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،وزیر کشور فرانسه طی اظهاراتی با اشاره به وجود خطر تهدید تروریستی علیه فرانسه، برگزاری مسابقات یورو 2016 در فرانسه طی 10 ژوئن تا 10 ژوئیه را برای کشورش خطرناک ارزیابی کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «برنار کازونوو» در آستانه ارائه سومین پیش‌نویس دولت به شورای وزیران در خصوص تمدید وضعیت فوق‌العاده در کشور برای بار سوم در اظهاراتی اعلام کرد: «گروه‌های تکفیری همواره می‌توانند فرانسه را هدف قرار دهند.

وی افزود: «این رویداد بزرگ بین‌المللی به نوعی خطرناک است و باید گفت به دلیل ظرفیت‌های گروه‌های افراطی برای هدف قرار دادن کشور ما، باید در برابر این تهدید تمامی اقدامات و تدابیر لازم برای غلبه بر آن اتخاذ شود.»

بر اساس این گزارش، دولت فرانسه امروز چهارشنبه لایحه پیشنهادی خود در خصوص تمدید دو ماهه وضعیت فوق‌العاده در کشور را به شورای وزیران ارائه کرد.

دستگاه اجرایی فرانسه در پی حملات 13 نوامبر 2015 فرانسه که منجر به کشته شدن 130 نفر شد، طی حکمی اقدام به برقراری وضعیت فوق‌العاده در کشور کرد.

وضعیت فوق‌العاده در فرانسه در پی حملات مرگبار نوامبر گذشته پاریس بنا به درخواست دولت و با حکم پارلمان فرانسه برقرار شد.

در وضعیت اضطراری، نیروهای امنیتی قدرت و اختیارات بیشتری پیدا می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این وضعیت پلیس و نیروهای امنیتی قادر خواهند بود افراد را برای مدت بیشتری در بازداشت نگه دارند و برخی از بازداشت‌ها می‌تواند با فرآیند قانونی کوتاه‌تری انجام شود.

 برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که تمدید وضعیت اضطراری می‌تواند به ضعف عملکرد نیروهای امنیتی منجر شود، چراکه آن‌ها از بعد حملات «شارلی ابدو» هم دائماً در آماده‌باش بوده‌اند.

پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت های اروپا، موسوم به یورو 2016 ، از تاریخ دهم ژوئن تا دهم ژوئیه سال 2016 در فرانسه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.