نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز شنبه در مراسم تشییع جنازه ۳ کودکی که در آتش سوزی منزلشان جان باختند، تاکید کرد که عاملان محاصره غزه در سوزانده شدن این کودکان شریک جرم هستند.

انتقاد تند هنیه به اسرائیل و همدستانش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اسماعیل هنیه طی سخنانی کوتاه در مراسم تشییع جنازه 3 کودکی که در جریان آتش سوزی منزلشان جان باختند، گفت: رژیم اشغالگر سرزمین ما را آتش می زند و همدستان آن در محاصره غزه نیز فرزندان ما را به آتش می کشند.

وی افزود که جنایت سوخته شدن این کودکان در نتیجه محاصره غزه کمتر از جنایت دشمن که بامداد نوار غزه را بمباران کرد، نیست.

شب گذشته منزل یک شهروند فلسطینی در اردوگاه آوارگان الشاطئ دچار حریق شد و در جریان آن 3 کودک کشته و 4 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

سه کودکی که در آتش سوختند عبارتند از یسرا، رهف و ناصر محمد ابو هندی که سن هر سه نفر آنها بین یکسال و 4 سال بود.
تیم دفاع شهری اعلام کرد ساکنان این خانه به دلیل قطع برق از شمع استفاده می کردند و نشت گاز خانگی باعث ایجاد حریق در آن شده است. 

در همین رابطه «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت تمامی کسانی که در محاصره نوار غزه دست دارند، مسئول کشته شدن کودکان خانواده الهندی هستند و این حادثه زنگ خطری برای تکرار این حوادث دردناک به خصوص در سایه قطع مستمر برق است.

وی اشاره کرد که استفاده شهروندان از وسایل جایگزین برق طی سالهای اخیر باعث قربانی شدن ده ها نفر شده است و قضیه برق به کابوسی برای خانواده های فلسطینی ساکن غزه تبدیل شده و خواب و آرامش را از آنها گرفته است.

اعتصاب غذای 6 اسیر فلسطینی

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که 6 اسیر فلسطینی در بند زندان های رژیم اشغالگر دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.

بر اساس این گزارش، این اسرا سامی جنازره، ادیب مفارجه، فؤاد عاصی، منصور موقده، مهند محمد العزه و محمد عیسی القواسمی نام دارند که برخی از آنها از 12 روز پیش و برخی دیگر از 65 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند.

بررسی اعزام نیروهای بین المللی به فلسطین در شورای امنیت

شورای امنیت شب گذشته درخواست فلسطین برای اعزام نیروهای ویژه بین المللی برای حمایت از ملت فلسطین را بررسی کرد.

آمریکا و انگلیس در این نشست شورای امنیت حضور کم رنگی داشتند که همین مسئله خشم 4 عضو دیگر این سازمان یعنی کشورهای مصر، ونزوئلا، مالزی و سودان که این موضوع را مطرح کرده بودند، در پی داشت.

ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز بعید دانسته بود که شورای امنیت پس از این نشست بیانیه یا قطعنامه ای صادر کند.

منصور اظهار داشت که شورای امنیت قبلا دو قطعنامه در این زمینه صادر کرده بود که یکی قطعنامه شماره 904 و دیگری قطعنامه شماره 605 است و آنچه در نشست آینده این شورا مطرح می شود، مسئله ملت تحت اشغال فلسطین و نیاز مبرم به حضور نیروهای بین المللی برای حمایت از فلسطینیان است.

شورای امنیت پس از کشتارهای حرم حضرت ابراهیم (ع) که به شهادت 29 نمازگزار و زخمی شدن 150 نفر دیگر منجر شد قطعنامه 904 را صادر کرد و خواستار حمایت از فلسطینیان در اراضی اشغالی شد. این شورا همچنین در اول دسامبر سال 1987 با صدور قطعنامه 605 نقض حقوق ملت فلسطین از طرف رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و خواستار اجرای هرچه سریع تر کنوانسیون چهارم ژنو و حمایت از غیر نظامیان در فلسطین در حالت های جنگی شد اما این قطعنامه ها هرگز به مرحله اجرا نرسیده اند.

درخواست حماس از جامعه جهانی برای پایان دادن به محاصره غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از جامعه جهانی و تمامی طرف های مربوطه برای توقف اوضاع نابسامان نوار غزه و تلاش برای پایان دادن به محاصره تحمیلی بر این منطقه درخواست کرد.

در بیانیه جنبش حماس که به دنبال کشته شدن 3 کودک فلسطینی در آتش سوزی منزلشان در اردوگاه الشاطئ، صادر شد، آمده است: این جنایت جدیدی است که به دیگر جنایت های محاصره اضافه شد، زندگی در غزه در سایه این محاصره دیگر ممکن نیست و تمامی طرف ها باید برای توقف این وضعیت دست به اقدامی بزنند، دیگر مجالی برای صبر نیست.

در این بیانیه اشاره شده است که رژیم صهیونیستی مسئول کشته شدن این 3 کودک در سایه تحمیل محاصره بر نوار غزه برای دهمین سال متوالی است.

عباس روز دوشنبه با السیسی دیدار می کند

محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فردا یکشنبه در سفری دو روزه به مصر می رود و قرار است روز دوشنبه با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و تعدادی از مقامات این کشور و نیز نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب دیدار کند.

در همین رابطه «جمال الشوبکی» سفیر فلسطین در مصر و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب گفت که در  دیدارهای عباس در قاهره به موضوع تحولات صحنه داخلی فلسطین به خصوص در سایه اوضاع نابسامان انسانی و امنیتی، هتک حرمت مقدسات دینی از سوی صهیونیست ها و استمرار شهرک سازی پرداخته خواهد شد.

در دیدار عباس و السیسی، دو طرف همچنین دستور کار اجلاس عربی که قرار است جولای آینده در موریتانی برگزار شود و نیز تحولات مربوط به تلاش های مصر در خصوص دستیابی به حل و فصل عادلانه قضیه فلسطین را بررسی خواهند کرد.

شیخ صلاح: ملت فلسطین به زودی جشن آزادی را در مسجدالاقصی برپا می کند

رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948 تاکید کرد که ملت فلسطین به زودی جشن آزادی را در داخل مسجد الاقصی برپا خواهد کرد.

شیخ رائد صلاح در سخنانی در مراسمی در ام فحم تحت عنوان "عزم و اراده ما قوی تر از زندان های دشمن است" تصریح کرد: « دو روز دیگر وارد زندان می شوم اما این به خواست خدا است نه خواست و اراده نتانیاهو و دستگاه قضایی دشمن صهیونیستی و به خواست و اراده خداوند نیز از زندان خارج خواهم شد و من باز تاکید می کنم که آزادی ما رهایی از زندان های دشمن نیست، بلکه آزادی حقیقی ما آزادی ملت فلسطین و مسجد مبارک الاقصی است و تا تحقق آزادی و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف در زندان خواهیم ماند.»

مدت حبس 9 ماهه شیخ رائد صلاح از فردا یکشنبه وارد مرحله اجرا می شود. دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی وی را به اتهام تحریک فلسطینیان علیه این رژیم به 9 ماه حبس محکوم کرده است.

شیخ صلاح ضمن خوش آمدگویی به هیئت های حاضر در فلسطین به ویژه هیئت ترک، اظهار داشت که نگهبانان مسجد الاقصی در خط مقدم دفاع از این مسجد قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد که ملت فلسطین در قدس، فلسطین اشغالی 1948 و نوار غزه همچنان با یکدیگر متحد بوده و به نبرد واحد خود با دشمن صهیونیستی ادامه می دهد.

رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی وعده داد که جشن پیروزی ملت فلسطین به زودی در محوطه های مسجد الاقصی برگزار خواهد شد.

شیخ رائد صلاح در پایان خواستار وحدت ملت فلسطین شد و تاکید کرد که ممنوع الفعالیت شدن جنبش اسلامی هیچ تاثیری بر عزم و اراده این جنبش برای مقابله با اشغالگران ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.