۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: 378416

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با توجه به صادرات محصولات نانوی ایران به کره جنوبی، رتبه کشورمان در این فناوری با صعود یک پله ای، ششم در جهان شده است.

رتبه ایران در فناوری نانو ششم شد 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سورنا ستاری امروز پس از بازدید از سازمان فضایی و حضور در نشست صمیمی با مدیران ارشد این سازمان در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر لغو تحریم های بین المللی و تاثیر آن در بخش فناوری کشور افزود: یکی از دستاوردهای مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها،رسیدن به رتبه‌های برتر جهانی در ایجاد و دستیابی به فناوری‌های مختلف از جمله در فناوری نانو است.
وی گفت: صدور نخستین محصول نانو از ایران به کره جنوبی بعد از لغو تحریم‌ها امکان پذیر شد و بر همین اساس رتبه جهانی ایران در بخش فناوری نانو از هفت به شش رسیده است.
ستاری با تاکید بر بهره وری از این فرصت علمی در بخش های دیگر خاطر نشان کرد: از این رو باید بخش خصوصی را در حوزه های مختلف علم و فناوری فعال و از توانمندی های این بخش، استفاده کنیم. 
وی گفت: اختصاص اعتبارات بیشتر به این بخش باید یکی از مهمترین برنامه‌ها باشد البته حمایت از بخش خصوصی در بخش توسعه پژوهش، یکی از راهکارهای مناسب و مهم در این مسیر محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.