محققان سازمان پروژه های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته آمریکا در حال کار بر روی پروژه ای هستند که در آن از پهپادهای دریایی و به شیوه ای کاملاً متفاوت برای کاربردهای نظامی استفاده می شود. 

دارپا و ایده استفاده از پهپادهای دریایی پنهان برای کاربردهای نظامی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، محققان سازمان پروژه های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته آمریکا در حال کار بر روی پروژه ای هستند که در آن از پهپادهای دریایی و به شیوه ای کاملاً متفاوت برای کاربردهای نظامی استفاده می شود. 

این روزها، اکثر پهپادهایی که تولید و روانه بازار می شوند برای پرواز در آسمان ها طراحی شده اند و شاید به ذهن کمتر کسی خطور کرده باشد که روزی بتوان این پرنده هدایت پذیر از راه دور را  در اعماق دریاها و برای اهداف نظامی همچون حمله به کشتی ها و سایر تجهیزات دشمن مورد استفاده قرار داد.

بر اساس این پروژه نیروهای نظامی می توانند این غلاف های پنهان را در اعماق دریاها و اقیانوس ها جاسازی کنند. سپس این غلاف ها در مواقع نیاز فعال شده و می توانند با حمله ای ناگهانی، دشمنان را غافلگیر کنند.

این غلاف ها که Upward Falling Payloads نام دارند، به گونه ای طراحی شده اند که می توانند پهپادها را از اعماق دریاها به سطح آب فرستاده تا تجهیزات نظامی دشمن را مورد هدف قرار دهند یا از آن برای اهداف دیگری همچون شناسایی استفاده کنند.

از سویی دیگر، نیروهای نظامی می توانند به جای استفاده از پهپاد در این غلاف ها، سلاح های دیگری همچون موشک ها و یا مین های دریایی را نیز پنهان کنند تا در حمله ای غافلگیرانه، از آن ها علیه دشمن استفاده کنند.

در حال حاضر، تنها مشکلی که بر سر راه وجود دارد این است که محققان هنوز به راهکاری عملی برای نگهداری طولانی مدت این غلاف ها در اعماق دریاها و برقراری ارتباط با آن ها دست نیافته اند و نمی دانند که چگونه می توان از این غلاف ها در برابر فشاری که در اعماق اقیانوس به آن ها وارد می شود، محافظت کرد.

از این رو، محققان دارپا در حال کار بر روی این ایده و توسعه آن هستند و امیدوارند که بتوانند در آینده ای نزدیک به نحوه ارتباط با این غلاف و همچنین آوردن آن به سطح آب دست یابند و انواع مختلفی از این دستاورد را تولید و در اختیار نیروهای دریایی کشورها قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.