یک دانشجوی دکترای طب سنتی مبانی تغذیه دینی و رویکرد آن در اصلاح سبک زندگی را تشریح کرد.

مبانی تغذیه دینی و رویکرد آن در اصلاح سبک زندگی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی زروندی درباره مبانی تغذیه دینی و رویکرد آن در اصلاح سبک زندگی, اظهار داشت: تغذیه دینی به مفهوم بهره گیری از منابع دینی ( یعنی عقل و نقل) در امر تغذیه جسمانی و روحانی است؛ به طوری که شرایط دسترسی به حیات طیبه انسانی را فراهم یا تسهیل کند.

به گفته وی منشاء این اصطلاح را باید در کلام وحیانی « ولینظر الانسان علی طعامه» (پس انسان, باید به خوراک خود بنگرد)، جست و جو کرد.

این دانشجوی دکترای طب سنتی افزود: چرا که تاکید بر اندیشیدن، نظریه پردازی در ابعاد مختلف امر تغذیه و تاثیر کلیدی آن در سلامت جسمی و روحی پیام اصلی این آیه است,البته، تغذیه روحانی شرایط خاص خود را دارد.

زروندی عنوان کرد: از اصول و مبنا، به رویکرد تغذیه دینی در اصلاح سبک زندگی می‌توان به ضرورت تغذیه دینی و آثار آن در حیات طیبه انسانی, سبک تغذیه دینی (توجه به بهداشت مواد غذایی، کم و کیفی و آداب استفاده از مواد غذایی، فرهنگ سپاسگزاری از منعم و...), الگوی کلی طبقه بندی مواد غذایی در تغذیه دینی ( طیب و حلال در مقابل خبیث و حرام), تغذیه دینی در شرایط خاص (بارداری و شیردهی، روزه داری، شرایط اضطراری و بحران‌ها، بیماری‌ها و...) و احکام فقهی در تغذیه دینی اشاره کرد.

وی یاداور شد: به نظر می‌رسد به کارگیری تعالیم دینی در امر تغذیه با رویکرد عقلی و نقلی و فرهنگ سازی آن به طریق مختلف، بتواند به عنوان الگویی کارآمد و مفید در اصلاح سبک زندگی در این زمینه می‌تواند, باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.