یک متخصص طب سنتی راههای درمانی و دارویی جوش‌ها را تشریح کرد.

 راههای درمانی و دارویی جوش‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اکرم السادات اطیابی درباره درمان دارویی جوش‌ها اظهار داشت: داروهای منضج و مسهل به رفع جوش‌ها کمک می‌کند.

به‌گفته وی منضج‌ها داروهایی هستند که مواد زائد بدن را آماده برای دفع می‌کنند و مسهل‌ها داروهایی هستند که کمک به خروج مواد زائد آماده دفع می‌کنند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: نکته قابل بیان این است که در اکثر موارد استفاده همزمان از منضج و مسهل و یا داروهایی که هر دو خاصیت را دارند, به درمان کمک می‌کنند.

اطیابی افزود: افراد دچار جوش صورت بهتر است تا دو هفته به‌جای هر غذایی فقط ماءالشعیر طبی و نخودآب مصرف کنند زیرا ماءالشعیر طبی دارای خاصیت رطوبت رسانی خوب و پاک کننده مناسب خون از مواد زائد است، همچنین نخودآب طبی غذایی مناسب برای رفع ضعف ناشی از مصرف ماءالشعیر طبی است که خون صالح در بدن تولید می‌کند و تقویت کننده طبیعت بدن است.

وی اضافه کرد: پس از گذشت دو هفته از خوردن ماءالشعیر و نخودآب، چنانچه بروز جوش‌ها متوقف شده باشد، دستور دارویی تجویز می‌شود, مثلاً گِلِ ارمنی (100گرم) و بذر کتان (20 گرم) را با هم آسیاب کنند و از الک آردی عبور دهند، سپس آن را با آب خمیر کنند و روی صورت ضماد [به‌صورت غلیظ‌] یا طِلا [به‌صورت رقیق‌] کنند. پس از یک ساعت زیر دوش آب‌گرم قرار بگیرند تا ماسک، خود به خود از پوست جدا شود. این عمل را بایستی یک بار شب قبل از خواب و یک بار صبح تکرار کنند تا دیگر اثری از جوش روی پوست باقی نماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.