انصاری گفت: با توجه به اشتراکات زیادی که میان دیدگاه‌های حسن روحانی و مودی وجود دارد، من فکر می‌کنم که آینده روابط سیاسی این دو کشور بسیار فعال‌تر و جدی‌تر خواهد بود.

دیدگاه رهبران ایران و هند بسیار به یکدیگر نزدیک است

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند در گفتگو با  مهر در خصوص سفر «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند و « اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان به ایران، اظهار داشت: مهمترین نکته در دیدگاه رهبران هر سه کشور ایران، هند و افغانستان این بود که به شدت هم‌جهت بودند و این جهت‌گیری در خصوص توسعه و ثبات منطقه بود که بسیار نکته شاخصی هم محسوب می‌شود.
وی با اشاره به آینده روابط ایران و هند گفت: با توجه به اشتراکات زیادی که میان دیدگاه‌های حسن روحانی و مودی وجود دارد، من فکر می‌کنم که آینده روابط سیاسی این دو کشور بسیار فعال‌تر و جدی‌تر خواهد بود.
انصاری ادامه داد: در حوزه اقتصادی هم آنچه که اراده رهبران دو کشور بود، تمرکز بر تنوع‌بخشی در روابط اقتصادی به ویژه حرکت از اقتصاد تجاری یعنی خرید و فروش بین دو طرف به روابط اقتصاد عمیق‌تر یعنی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، تبادل تکنولوژی، ایجاد خطوط اعتباری و روابط قوی بانکی بود، اینها آن چیزی بود که از صحبت‌ها و تصمیمات رهبران دو کشور بسیار مشخص بود.
سفیر ایران در هند گفت: تصمیماتی که در این سفر میان رهبران دو کشور اتخاذ شد، در حوزه روابط ایران و شرق تصمیمات بسیار استراتژیکی بود.
وی با اشاره به دوران پسابرجام و روابط ایران با سایر کشورها، افزود: سیاست خارجی ایران بعد از برجام یک روح کلی دارد و آن هم همکاری با همه کشورهای منطقه و همسایه است که نمی‌توان بین آنها تفکیک غرب و شرق را قائل شد.
انصاری اظهار داشت: سیاست خارجی ایران با توجه به اینکه دوره جدیدی از توسعه، سازندگی و پیشرفت‌های اقتصادی را در دستور کار خود دارد، طبیعتاً در جهت همکاری با همه کشورهایی خواهد بود که به شکلی سیاست‌ها و منافع ایران را در این راستا تامین می‌کنند.
وی با اشاره به پرداخت‌ بدهی‌های نفتی هند به ایران، گفت: در ارتباط با بحث پرداخت‌ها هم صحبت‌های بسیار ریز و جدی انجام شد و البته قبل از سفر نخست‌وزیر هند به ایران، برخی پول‌های مورد نظر ما از طرف هندی واریز شده بود.
انصاری در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم همانطور که در مذاکرات به طرف هندی پیشنهاد شد، هندوستان بتواند امکانات بیشتری در زمینه‌های مالی و پولی در اختیار ایران قرار دهد تا بتوانیم با مرکزیت بانک‌های هند، کارهای بیشتری را انجام دهیم.

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.