معاون سابق پژوهشی دانشگاه پیام نور افغانستان در نشست بررسی عملکرد حکومت وحدت ملی توسط دانشجویان مهاجر گفت که دولت کابل کارآیی لازم را ندارد و فساد اداری نیز از بزرگترین مشکلات در این کشور است.

ناکارآمدی دولت کابل + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دانشجویان افغانستان در مشهد، در نشستی عملکرد حکومت وحدت ملی این کشور را با موضوع تقابل صلح و عدالت اجتماعی بررسی کردند.

«عبدالحمید اعتمادی» معاون سابق پژوهش دانشگاه پیام نور افغانستان، با بررسی تاریخچه‌ حکومت وحدت ملی این کشور به بیان ناکارآمدیها، مشکلات و نکات مثبت آن پرداخت.

وی افزود: دولت کنونی ناکارآمدیهای بسیاری دارد که فساد اداری و افزایش فرار جوانان تحصیلکرده بخاطر شرایط بیکاری موجود در افغانستان از جمله این ناکارآمدیهاست.

اعتمادی همچنین توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی و به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی را از دیگر نقاط ضعف حکومت وحدت ملی دانست.

«مجید محمدی» کارشناس ارشد جامعه شناسی نیز گفت که اظهارات عوام‌فریبانه به امری عادی و ادامه‌دار در دستگاه‌های افغانستان تبدیل شده‌ است اما دو حرکت عظیم و تاریخی مردم افغانستان در «20 اردیبهشت» (ثور) و «جنبش روشنایی» بسیار قابل تحسین بود و امیدواریهای بسیاری را بوجود آورد.

محمدی ادامه داد: مطالبات و عدالت مطالبه‌ای عمومی است که قومیت و نژاد نمی‌شناسد و زمانی که همه اقوام کنار یکدیگر باشند، رخدادهای بزرگ اتفاق می‌افتد.

وی اعلام کرد: نگاه برابری باید از کودکی و در کتابهای آموزشی تغییر کند و «اصلاح نظام آموزشی» و «نظارت بر نظام و قدرت» راهکارهایی برای از بین بردن نابرابریها در افغانستان و ایجاد عدالت است.

در پایان این میزگرد که به همت کمیسیون سیاسی اتحادیه دانشگاهیان افغانستان برگزار شده بود، جلسه پرسش و پاسخی در مورد موضوعات بیان شده برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.