آنگلا مرکل که به خاطر درخواست کمک از ترکیه مورد انتقاد قرار گرفته بود این بار در فکر جلب نظر دولتی دیگر البته با ظرفیت کمتر دموکراتیک است: عربستان سعودی.

مرکل به دنبال اغوای عربستان سعودی!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک فرانس؛ روزنامه آلمانی  دی ولت که به انتقادها از رفتار صدر اعظم آلمان مبنی بر درخواست کمک از ترکیه برای رفع بحران مهاجرت اشاره کرده بود، چنین اقداماتی را در مورد کشوری مانند عربستان سعودی که جز کشورهای محدود و فاقد آزادی های قانونی است را نامناسب دانست.

تلاش آلمان برای جلب نظر عربستان سعودی تنها به این خاطر است که به حل بحران مهاجرت به اروپا کمک شود.  بر خلاف آنکارا، ریاض نمی تواند مانع از مهاجرت به سمت اروپا شود اما نقش مهمی در حل و فصل درگیری های سوریه ایفا می کند. درگیری هایی که علت مهمی از بحران مهاجرت به حساب می آید.

بر اساس گزارش دی ولت، دولت فدرال آلمان همواره عربستان سعودی را به خاطر نقض حقوق بشر و نظام سیاسی مبتنی بر اصول افراطی و برداشت های نادرست از اسلام نادیده گرفته است.

این روزنامه آلمانی در پایان اشاره کرد: مرکل همان نگرش نسبت به ترکیه را در مورد عربستان سعودی دارد اما بهتر است به دنبال متحدی پایدار و حتی مقتدر بگردد تا اینکه دست کمک به سوی هر دولتی دراز کند. البته شاید این انتخاب منطقی به نظر بیاید زیرا عربستان سعودی قادر به نفوذ در شورشیان سوری است و می تواند در روند مذاکرات حل بحران در این کشور تاثیر گذار باشد.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.