رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از قرارداد همکاری با سازمان انرژی اتمی برای تولید و دریافت نخستین سانتریفیوژ داخلی جداکننده نفت از سنگ در این صنعت خبر داد.

عرضه نخستین سانتریفیوژ بومی جداکننده نفت به وزارت نفت
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، حمیدرضا کاتوزیان پس از امضای قرارداد همکاری این پژوهشگاه با سازمان انرژی اتمی درباره محتوای این قرارداد گفت: فعلاً این سند برای ورود یک دستگاه است اما می تواند تا 7 دستگاه لازم در صنعت نفت نیز افزایش یابد.
وی افزود: این سانتریفیوژ برای جداسازی نفت از سنگ استفاده می شود و ما در آزمایشگاه های مختلف با صنعت نفت بسیار علاقه‌مندیم که بدانیم جریان نفت در داخل سنگ و مشخصه های نفت در سنگ به چه ترتیب است و یکی از ابزارهایی که برای آن استفاده می کنیم همین سانتریفیوژهاست.
کاتوزیان ابراز امیدواری کرد: تا یک سال آینده این سانتریفیوژ تولید و در پژوهشگاه صنعت نفت بهره برداری شود.
وی گفت: تاکنون از این نوع سانتریفیوژ وارد می شد و این نخستین بار است که یک سازمان صنعتی قدرتمند داخلی کمک می کند که صنعت نفت در این زمینه به استقلال برسد.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در پاسخ به پرسشی درباره ارزش این قرارداد نیز افزود: البته عدد و رقم این قرارداد ممکن است تغییر کند اما فعلاً با 3 میلیارد تومان آغاز به کار کرده ایم و اگر تعداد بیشتری از این سانتریفیوژها بخواهیم دریافت کنیم رقم آن افزایش می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.