امام جمعه موقت دزفول بر ضرورت تبیین شخصیت معمار کبیر انقلاب تاکید کرد و افزود:در تبیین شخصیت امام راحل(ره) نباید تحریفی صورت گیرد.

در تبیین شخصیت امام راحل(ره) نباید تحریفی صورت گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام مرتضی بیگدلی در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر ضمن گرامیداشت 14خردادماه سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) افزود:طبق گفته مقام معظم رهبری امام خمینی (ره) چنان قلبش را با خدا پیوند زده بود که توانست ارزش های تبلیغ شده طاغوت را بی ارزش و مردم را از بند اسارت آنها نجات دهد.
وی امام خمینی (ره ) را سکان دار کشتی اسلام دانست که مسلمانان را به ساحل نجات رساند و مقام معظم رهبری نیز توانست آن را اعتلا بخشد بگونه ای که در حال حاضر به قله های رفیعی رسیده است.
حجت الاسلام بیگدلی با تاکید بر توجه و واکاوی شخصیت امام خمینی (ره) گفت:ارکان شخصیت امام راحل نباید تحریف شود و نباید برخی خصوصیت ایشان بزرگ نشان داده شود و برخی خصوصیت مغفول بماند.
وی افزود:امام خمینی (ره) بر اثبات اسلام ناب محمدی(ص) و نفی اسلام آمریکایی تاکید داشته و معتقد بود اسلام ناب محمدی مرز جغرافیایی و سیاسی نمی شناسد و زمینه ظهور اسلام ناب محمدی باید در همه جهان فراهم شود.
امام جمعه موقت دزفول اسلام آمریکایی را به 2 اسلام عقب مانده و اسلام سکولار تقسیم بندی کرد و گفت:اسلام سکولار اسلامی است که هنگامی که فرد در تنگنا قرار می گیرد به آن پناه می برد که این نوع اسلام مورد قبول امام راحل(ره) نبود.
وی افزود:اتکاء به خداوند و بی اعتنایی به دشمن ،امیدوار نبودن به وعده های دشمن ،سر آشتی نداشتن با دشمن و تاکید بر وحدت ملی از دیگر ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره) می باشد.
خطیب جمعه دزفول در ادامه به اقتصاد خصوصی در کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:باید از سرمایه هایی که در دست مردم است برای ایجاد اشتغال و گره گشایی از کار دیگر مسلمانان استفاده شود و شرایطی فراهم شود تا سرمایه های مردم در راستای دستگیری از مومنان بکار گرفته شود.
حجت الاسلام بیگدلی به آغاز ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت:در شرایط اقتصادی کنونی و رکود موجود مردم باید رعایت حال یکدیگر را بکنند.
وی افزود:نباید در نقطه ای از شهر در ماه رمضان سفره های رنگین پهن شود و در نقطه دیگر چهره های نحیفی در انتظار لقمه ای نان باشند لذا باید ماه رمضان فرصتی برای مشکل گشایی از نیازمندان و سیرکردن گرسنگان باشد.
خطیب جمعه دزفول به بازسازی عتبات عالیات نیز اشاره کرد و گفت:سهم شهرستان دزفول در بازسازی عتبات عالیات در سال جاری چهار میلیارد و 300 میلیون ریال است که مردم باید برای تامین این اعتبار جهت بازسازی حرمین متبرکه اقدام کنند.
وی افزود:مردم آبادان امسال تامین 10 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات را تقبل کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.