پژوهشگاه صنعت نفت با راه اندازی نخستین آزمایشگاه تجهیزات خورشیدی در کشور، در مسیر تکمیل زیرساختهای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر گام برداشته است.

 پژوهشگاه نفت در مسیر توسعه انرژیهای تجدیدپذیر گام برداشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شانا، سیروس وطنخواه مقدم، دبیر ستاد فناوری انرژیهای تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ظهر امروز (یکشنبه، ١٦خردادماه) در مراسم رونمایی از نخستین آزمایشگاه تجهیزات خورشیدی و حرارتی در کشور که در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: برخورداری از انرژی خورشیدی، از مزیتهای کشور ما به شمار می رود و لازم است زیرساختهای لازم برای بهره مندی مطلوب از این نعمت خدادادی نیز فراهم شود.

وی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه تست مرجع آبگرمکنها و کلکتورهای خورشیدی در کشور، عنوان کرد: این آزمایشگاه به همت پژوهشگاه صنعت نفت و با حمایت ستاد فناوری انرژیهای تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخته شده است و نقش مرجع را در زمینه تست تجهیزات خورشیدی ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مراسم رونمایی از نخستین آزمایشگاه تست مرجع تجهیزات خورشیدی ظهر امروز (یکشنبه، ١٦ خردادماه) با حضور حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و سیروس وطنخواه مقدم، دبیر ستاد فناوری انرژیهای تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

این آزمایشگاه، نخستین آزمایشگاه تست مرجع تجهیزات خورشیدی و حرارتی به شمار می رود و با راه اندازی آن، آزمایش استانداردهای آبگرمکنهای خورشیدی که از سال ٨٣ در کشور تدوین شده است، امکانپذیر می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.