در حالی که گفته می‌شود آمریکا احتمالا نظامیان خود در افغانستان را کاهش می‌دهد اما این کشور قصد دارد تا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین این کمبود را جبران کند.

 افزایش پهپادهای آمریکایی در افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از 15 سال جنگ در افغانستان،  ظاهرا ارتش آمریکا قصد دارد تا حضور نظامی خود را به پهپاد خلاصه کند.

در حال حاضر در تمام پایگاههای نیروهای آمریکایی در سراسر جهان و افغانستان، این پهپادها هستند که ماموریت‌های شناسایی را انجام می‌دهند و از نیروهای زمینی حمایت هوایی فراهم می‌کنند.

«شاو» خلبان هواپیماهای بدون سرنشین در پایگاهی در شهر قندهار افغانستان گفت: این ابزارها در جنگها استفاده می‌شود.

افزایش استفاده گسترده از پهپاد در جنگ‌ها در حالی مطرح می‌شود که آمریکا به دنبال کاهش تعداد نیروهای خود در افغانستان و دیگر کشورهای درگیر است.

ارتش آمریکا از فراهم کردن آمار حملات پهپادها امتناع کرد اما مصاحبه با چندین مسئول نشان می‌دهد که هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل به یک ابزار غیرقابل انکار در میادین جنگ شده است.

در حال حاضر حدود 9800 نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارد و قرار است تا این سطح را تا به 5500 نظامی تا اوایل سال 2017 میلادی کاهش یابد.

نیروی هوایی آمریکا به عنوان بخشی از برنامه توسعه‌ای هود قصد دارد تا تعداد هواپیماهای بدون سرنشین را در پنج سال آینده دو برابر کند.

آمریکا این تکنولوژی را بسیار موثر می‌داند و در آخرین حمله پهپادی در مرزهای افغانستان و پاکستان توانسته «ملا منصور» را هدف قرار دهد.

با این حال، اینگونه حملات همیشه مورد انتقاد شدید مقامات و مردم افغانستان نیز بوده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته بود هیچ شکی نیست که غیرنظامیان بی‌گناه در حملات پهپادی این کشور در سراسر جهان از جمله افغانستان کشته می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.