در پی اجرای مرحله اول از طرح واکسیناسیون سراسری تب برفکی سال جاری در دام‌های استان خراسان رضوی، ایمن سازی دام های استان به شکل گسترده ادامه داشته و بیماری در مناطق مختلف فروکش نموده است.

توسعه واکسیناسیون دام های استان علیه تب برفکی و فروکش بیماری

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال عملیات یادشده، طی هفته گذشته 1605 راس دام سنگین و 176 هزار راس دام سبک در مناطق مختلف استان علیه تب برفکی واکسیناسیون شده اند.
محسن عابدزاده اعلام داشت: با اقدامات انجام شده طی مدت یادشده هیچ کانونی از بیماری فوق در استان گزارش نشده است.
وی گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مهم ویروسی و واگیردار دام‌های اهلی و وحشی بوده و همواره با تغییر سوش های مختلف جمعیت دام های اهلی را تهدید میکند و یکی از روش‌های بسیار موثر کنترل و پیشگیری از این بیماری، افزایش سطح ایمنی دام با انجام واکسیناسیون به موقع و نیز جلوگیری از تردد غیرمجاز دام است.
عابدزاده  از دامداران درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری و یا تلفات مشکوک در دام ها، موارد را به شبکه های دامپزشکی شهرستان محل سکونت و یا به سامانه پیام کوتاه روابط عمومی دامپزشکی استان به شماره 300001512 اطلاع رسانی نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.