مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت : ۱۶ هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی مشکل دار داده می شود.

اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی یزدانی در جلسه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود : با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور عزم راسخی برای اجرایی شدن برنامه ها، ایجاد شده و همه تلاش خواهیم کرد تا با رفع موانع تولید بتوانیم به اقتصاد کشور کمک کنیم. 
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت تصریح کرد: برای دریافت تسهیلات واحدهای صنعتی شرایطی تبیین شده است تا واحدهایی که به دلایلی دچار مشکلات مالی و یا تولیدی شده‌اند به شرط آن که بتوانند تا پایان سال جاری ظرفیت تولید واشتغال خود را افزایش دهند، از این تسهیلات بهره مند شوند. مهندس یزدانی بیان کرد: شناسایی بنگاههای کوچک و متوسط در سه دسته غیرفعال ، کمتراز 50 درصد ظرفیت، بین 50 تا 70 درصد وهمچنین طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، اعم از بنگاههای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و یا خارج از آن در دستور کار است.
وی افزود: همچنین در این طرح پیش بینی ‌شده است بانکها حداکثر ظرف یک ماه نسبت به بررسی طرح ها و واحدهای معرفی شده از سوی ستاد تسهیل ‌استانها برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند. 
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ‌درادامه تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت ماه برای 87 هزار و 917 واحد پروانه بهره برداری صادر شده که 80 هزار و 81 واحد در ردیف صنایع کوچک است.
یزدانی تصریح کرد: از مجموع واحدهای اعلام شده 37 هزار و 148 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که حدود 42 درصد کل واحدهای به بهره برداری رسیده را شامل می شوند. 
یزدانی از اعطای مشوق به سرمایه‌گذاران جهت حضور در شهرکها و نواحی صنعتی خبر داد و اظهارداشت: حق انتفاع در ‌اکثر شهرکها ونواحی صنعتی افزایش قیمت نداشته و یا کمتر از نرخ تورم بوده است، البته برای متقاضیان‌تخفیف های مناسبی تا سقف 50درصد، در نظر گرفته شده است.
وی ضافه کرد: جهت ایجاد شرایط مناسب برای اجرای پروژه های نیمه تمام صنعتی و همچنین واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی در سال اقتصاد مقاومتی دستور العمل اعطای مشوقات به منظور بخشودگی تعدیل بدهی های معوق تهیه، تنظیم و به استانها ابلاغ شده است و متقاضیان باید تا پایان شهریور ماه، جهت بهره مندی از این مشوقات به شرکت شهرکهای صنعتی استان مراجعه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.