موضع گیری وزارت دفاع آمریکا درباره عملیات آزادسازی رقه، اهداف این کشور برای ایجاد درگیری بین ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه را مشخص می‌کند.

اهداف پشت پرده آمریکا در ایجاد درگیری بین ارتش و یگان‌های کُرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نقش غرب در حوادث سریعی که در شمال سوریه جریان دارد، به تدریج آشکار می شود.

بعد از اینکه آمریکا و انگلیس از مشارکت نیروهای ویژه خود در نبردهای جاری در شمال سوریه خبر دادند، فرانسه نیز از نقش خود در این نبردها پرده برداشت و وزیر دفاع فرانسه از حمایتهای تسلیحاتی این کشور از نیروهای دموکراتیک کرد و اعزام مشاوران نظامی برای آنها خبر داد.

آخرین مورد دخالت آمریکا در سوریه، حمایت این کشور از نیروهای دموکراتیک سوریه در اطراف شهر منبج در حومه حلب است. قبل از اینکه نیروهای دموکراتیک سوریه منبج را به طور کامل خود به کنترل خود در بیاورند، جنگنده های آمریکا بیش از 100 بار، اطراف این شهر را بمباران کردند.

در کنار نبرد منبج، نبرد رقه نیز در حال انجام است که ارتش سوریه از یک سمت و نیروهای دموکراتیک سوریه نیز از سمت دیگر در حال پیشروی به سمت این شهر هستند و دو طرف پیشروی های چشمگیری نیز کسب کرده اند. بویژه اینکه ارتش سوریه به چهارراه الطبقه - الرصافه - اثریا رسیده است و هم اکنون نیروهای ارتش سوریه در فاصله چهار کیلومتری روستای صفیان و در کمتر از بیست کیلومتری فرودگاه نظامی الطبقه قرار دارند. 

وزارت دفاع آمریکا از پیشروی ارتش سوریه حمایت کرده است و در عین حال از نگرانی خود درباره امکان درگیری بین نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه در حومه رقه خب رداده است.

این موضع گیری وزارت دفاع آمریکا، اهداف این کشور برای ایجاد درگیری جدید بین ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه را مشخص می کند.از سوی دیگر این موضع گیری، ایده تلاش آمریکا و انگلیس و فرانسه را برای تجزیه سوریه و تاسیس فدرالیته در آن از طریق ایجاد درگیری بین بافتهای جامعه سوریه و سوء استفاده از کردهای سوریه برای تحقق هدف تجزیه و تاسیس پایگاههای نظامی در شمال این کشور تقویت می کند.

یک مسئول نیروهای دموکراتیک سوریه امروز شنبه  اعلام کرد که نیروهای فرانسوی ساخت یک پایگاه نظامی در شهر عین العرب که اکثریت ساکنان آن کرد هستند را آغاز کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.