اپل، شب گذشته از سیستم عامل جدید iOS ۱۰ رونمایی کرد و در این مراسم، به ویژگی های جدید برخی از نرم افزارهای خود اشاره کرد.

به روزرسانی نرم افزار Messages در نسخه ی جدید سیستم عامل اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از Cnet، اپل که شب گذشته از نسخه ی جدید سیستم عامل iOS رونمایی کرد، نشان داد که نسخه ی جدید در بخش های مختلف بسیار بهبود یافته و قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده است.

یکی از ویژگی هایی که در این نسخه از سیستم عامل اپل، تغییرات اساسی داشته است، سیستم رسانه یی آن است که به کاربران این امکان را می دهد تا بدون خارج شدن از iMessage، صفحات محتوایی مانند لینک های یوتیوب و یا صفحات وب را تماشا کنند.

در این نسخه از سیستم عامل، کاربر می تواند نحوه ی نمایش پیام های خود را با قابلیت جدیدی به نام Bubble Effects تغییر دهد.

ویژگی دیگری که در نرم افزار iMessage در نسخه ی جدید سیستم عامل اپل وجود دارد، امکان تبدیل کلمات تایپ شده به شکلک ها می باشد. در این ویژگی کاربر با انتخاب دکمه ی شکلک ها، کلماتی را که امکان جایگزینی به شکلک را دارند با رنگ نارنجی مشاهده می کند و با ضربه زدن بر روی کلمات مورد نظر، آن ها را به شکلک تبدیل خواهد کرد.

در این نسخه ی جدید همچنین، همزمان با تایپ کلمات، شکلک مرتبط با آن نیز پیش بینی می شود. همچنین اندازه ی شکلک ها نیز با سه برابر اندازه در نسخه های قبلی به نمایش در می آید.

در نرم افزار ارتقا یافته ی Messages اپل، ماژول جدیدی برای افزودن تصویر از دوربین ایجاد شده است و تغییراتی جزئی در نوشته های دست نویس نیز دیده می شود.

یکی دیگر از ویژگی های بارز نرم افزار Messages در سیستم عامل جدید اپل، یکپارچه شدن عملکردهای اضافی توسعه‌دهندگان مستقل می باشد. به این ترتیب، سیستم برنامه نویسی جدیدی به نام iMessage Apps، به توسعه دهندگان کمک می کند تا نرم افزارهای خود را به نرم افزار Messages اضافه کنند. از این برنامه می توان کارهایی مانند افزودن استیکر و عملکردهای بسیار پیشرفته تر استفاده کرد.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.