قدس آنلاین - لرستان: بازرس کل لرستان جلوگیری ازخروج ۵۰۰۰ تن برنج غیر قابل مصرف از انبارهای استان لرستان خبر داد و گفت: با همکاری دادگستری لرستان و دادستان خرم آباد از انتقال این برنج ها جلوگیری شد.

جلوگیری ازخروج ۵۰۰۰ تن برنج غیر قابل مصرف از انبارهای استان لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،  محمدرضا اشرف در نشست با خبرنگاران با اشاره به جلوگیری ازخروج برنج های مذکور ازانبارهای استان لرستان گفت: طی سال ۹۲ حدود ۱۲ هزار تن برنج وارد انبارهای استان لرستان شد.

وی اظهار داشت: در شهریور ماه سال ۹۴ سازمان غذا و دارو اقدام به نمونه گیری از این برنج ها کرد.

اشرف  در ادامه افزود: پس از نمونه گیری و ازمایش توسط  سازمان غذا و دارو، نمونه هایی که مشکل داشت، معاونت غذا و دارو استان را مکلف کرد حدود پنج هزار تن از این برنج های موجود در انبارها که غیرقابل مصرف برای انسان هستند را تعیین تکلیف کرده و اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

وی افزود: در ادامه سازمان بازرسی بر اساس نظر سازمان غذا و دارو هشدارهای لازم را به مسئولان ذی ربط داد و موضوع را پیگیری کرد و از انتقال برنج ها تا این لحظه جلوگیری کرده است.

رئیس سازمان بازرسی لرستان  با بیان اینکه بعد از نمونه گیری های صورت گرفته مشخص شد که این برنج ها غیر قابل مصرف برای انسان هستند عنوان کرد: در این رابطه بازرسی هشدارهای لازم را در زمینه توزیع این برنج ها در استان از ابتدای امسال داد که خوشبختانه توزیع آنها متوقف شد.

اشرف با اشاره به بررسی موضوع برنج ها از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور بیان داشت: موضوع برنج های یادشده مربوط به چند استان از جمله لرستان بوده و هم اکنون بررسی آن از سوی سازمان غذا و دارو در حال انجام بوده تا آزمایش های تکمیلی را در این رابطه انجام دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.