خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون شک پیامدهای گوناگونی بر وضعیت مالی و اقتصادی همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ویژه کویت خواهد داشت، به گونه ای که سپرده های ارزی دولتی و خصوصی این کشور در بانک های بریتانیا دچار ضرر و زیان قابل توجهی می شود.

بررسی پیامدهای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بر کویت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه القبس علی البدر مدیرعامل سابق بانک خلیج فارس در این زمینه می گوید: جدا شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا پیامدهای ناگواری برای کویت به همراه دارد، از این جهت که ارزش واحد پولی بسیاری از کشورهای اروپایی کاهش خواهد یافت که این مساله منجر به کاهش ارزش سرمایه گذاری های کویت در قاره سبز خواهد شد.
البدر افزود: این تاثیر در مورد سپرده های ارزی کویت به یورو و پوند شدیدتر می باشد و بدیهی است که ارزش دینار کویت نیز به علت تعامل با یورو و پوند با کاهش مواجه می شود.
این کارشناس مالی افزود: با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قیمت املاک و دارایی های شهروندان کویتی به علت افزایش مالیات و تغییر قوانین و ضوابط مالکیت تنزل خواهد یافت.
از سویی دیگر علی رشید البدر، عضو پیشین سازمان سرمایه گذاری ملی کویت پیامدهای نتایج همه پرسی اخیر انگلستان بر کویت را محدود دانست و اظهار داشت: این تاثیر دراز مدت نخواهد بود هرچند بیم آن می رود دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به انگلستان ملحق شوند.
عبداله نجیب الملا، کارشناس اقتصادی، معتقد است از آنجایی که اروپا مقصد اول گردشگری شهروندان کویتی به شمار می رود، کاهش روز افزون پوند و یورو به نفع آنان خواهد بود و فرصت مناسبی را نیز برای خرید املاک در شهرهای اروپا فراهم می کند.
وی همچنین در اظهارات خود به کاهش قیمت کالاهای وارداتی از بریتانیا و اروپا تا 20 درصد اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.