مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه مستقر در پایگاه حمیمیم از استقرار واحدهای تازه نفس گروه تروریستی جبهه النصره با تسلیحات سنگین در مرز ترکیه برای آغاز حمله های جدید خبر داده است.

تروریست های تازه نفس ضد سوری در مرز ترکیه مستقر شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در بولتن خبری امروز (سه شنبه) این مرکز آمده است: شاهدان عینی از ساکنان مناطق کفر حمرا و خراطین در استان حلب اعلام کردند که نیروهای تازه نفس جبهه النصره برخوردار از تسلیحات سنگین در مناطق مرزی استان مستقر شده اند و اقدام های جنگی و تروریستی انجام می دهند. 
در ادامه گزارش آمده است: تروریست ها در روزهای گذشته با آتشباری سنگین و شلیک خمپاره مناطق مسکونی الحمد و حندرات و همچنین نواحی مسکونی سیخ مقصود، الزهرا و مراض در حلب را گلوله باران کردند.
مرکز روسی نظارت بر آتش بس روسیه ادامه داده است: شهر فوا در استان ادلب، ختیت الجراش، حرا، جراش، بلیله و پل راه آهن نزدیک بخش میدا در استان دمشق نیز گلوله باران شده است.
بنا به اعلام این مرکز، تروریست ها از فرصت برقراری آتش بس برای تجدید قوا استفاده می کنند.
وزارت دفاع روسیه چندی پیش نیز اعلام کرد: بیش از 200 جنگجوی مسلح در قالب یک گروه سازمان یافته از تروریست های جبهه النصره با عبور از مرز ترکیه وارد خاک سوریه شدند و به مواضع نظامیان سوری حمله کردند. 
بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، جنگجویان گروه تروریستی جبهه النصره از خاک ترکیه غیرقانونی وارد سوریه شده و مواضع ارتش این کشور را در مناطق مرزی زیر حمله های مداوم قرار دادند. 
اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه نیز اعلام کرده بود: دریافت دائمی نفر و تسلیحات به تروریست های جبهه النصره امکان می دهد تا هر روز تیراندازی های تحریک آمیزی انجام دهند و با ادامه حمله به مواضع ارتش سوریه، مانع عملیات نظامیان سوری علیه داعش و دیگر اهداف می شوند. 
برقراری آتش بس سوریه از اسفند ماه سال گذشته با فشار روسیه و پذیرش آمریکا به درگیری های گسترده پایان داد که با پذیرش آن توسط 162 گروه، آرامش نسبی در این کشور برقرار شد، ولی گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره شامل آن نیستند و سرکوب آنها ادامه دارد. 
بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی بویژه عربستان سعودی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است. 
پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی با همکاری نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری در طول هشت ماه سرکوب هوایی و زمینی، آمریکا با پذیرش برقراری آتش بس، پیشنهاد روسیه و ایران را برای از سرگیری مذاکرات سوری پذیرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.