رئیس پارلمان افغانستان در نشست امروز این مجلس از عدم توجه دولت کابل به مسائل امنیتی جاری این کشور خبر داد.

بی‌تفاوت دولت در برابر اوضاع امنیتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان در صحن علنی این مجلس اعلام کرد: دولت افغانستان نسبت به وضعیت امنیتی جاری در این کشور بی‌تفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور و «عبدالله عبدالله» رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی باید برای مدیریت وضعیت نابسامان کنونی افغانستان هرچه سریع‌تر با حضور نهادهای دولتی، رهبران احزاب و شخصیت‌های ملی و سیاسی یک اجماع ملی تشکیل دهد.

ابراهیمی افزود: باید از طریق این اجماع ملی راهکار مناسبی را برای رفع مشکلات سیاسی، اقتصادی و امنیتی افغانستان به دست آورد.

در ادامه وی اذعان داشت: پارلمان افغانستان نیز به خوبی ایفای وظیفه نمی‌کند و مسئولیت‎های خود را بگونه صحیح انجام نمی‌دهد و تمام تلاش خود را در سطح امور مطبوعاتی خلاصه کرده است.

این سخنان در حالی از سوی رئیس پارلمان افغانستان انجام می‌شود که اخیرا فعالیت‌های طالبان افغان در مناطق مختلف این کشور افزایش یافته است.

در آخرین اقدام گروه طالبان یک کاروان 500 نفری از نیروهای پلیس آکادمی پلیس ولایت پروان در شهر کابل هدف حمله انتحاری قرار گرفتند که منجر به کشت شدن 32 نفر از دانشجویان این مرکز آموزشی پلیس افغانستان شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.