بر اساس نظرسنجی شبکه دولتی ای آر دی ARD میزان محبوبیت مرکل در یک ماه با افزایش نه درصدی به ۵۹ درصد، بالاترین سطح بعد از سپتامبر ۲۰۱۵، رسید.

افزایش محبوبیت آنگلا مرکل در آلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، میزان محبوبیت صدراعظم آلمان در یک ماه با افزایش نُه درصدی به بالاترین سطح بعد از سپتامبر 2015 رسید.

 پس از چند ماه دشوار ناشی از موج ورود آوارگان به آلمان، محبوبیت آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور افزایش یافت.

بر اساس نظرسنجی شبکه دولتی ای آر دی ARD میزان محبوبیت مرکل در یک ماه با افزایش نه درصدی به 59 درصد، بالاترین سطح بعد از سپتامبر 2015، رسید.

مرکل سپتامبر 2015 تصمیم گرفت درهای آلمان را به روی آوارگان به ویژه افراد فراری از جنگ در سوریه باز کند. 

این نظرسنجی را موسسه دیماپ Dimap از حدود 1500 نفر انجام داد.

محبوبیت جناح سیاسی مرکل یعنی اتحادیه های مسیحی سی دی یو CDU و سی اس یو CSU هم با افزایش دو درصدی رو به رو شد.

در نظرسنجی دیگر که موسسه فورسا Forsa با مشارکت 2500 نفر برای مجله اشترن Stern و روزنامه دی ولت انجام داد محبوبیت صدر اعظم آلمان با افزایش دو درصدی به 48 درصد رسید.

ورود آوارگان و متقاضیان پناهندگی به آلمان در شش ماه نخست سال در مقایسه با پاییز 2015 با توجه به بسته شدن مسیر بالکان و امضای توافقنامه بین اتحادیه اروپا و آنکارا برای مقابله با موج آوارگان از ترکیه به شدت کاهش یافت.

در ماه های مه و ژوئن ورود آوارگان به آلمان به 16 هزار نفر در ماه کاهش یافت. در شش ماه نخست این رقم به سطح قابل توجه 226 هزار نفر رسیده بود. در مجموع در سال 2015 رکورد ورود یک میلیون نفر به ثبت رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.