قدس آنلاین – یزد: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : افراد و اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید خود در عمل به معروفات و اجتناب از منکرات پیش قدم باشند.

آمر به معروف خود باید عامل به معروف باشد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، محمدرضا حبیبی در نشست تخصصی شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان یزد و سازمان های وابسته با اشاره به آیه دوم سوره صف اظهار داشت : تأکید قران کریم بر این است که افراد در جامعه حرفی را نزنند که خود به آن عمل نمی کنند ، که این کار باعث بی اعتمادی مردم در جامعه می شود.

وی به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر اشاره کرد و اظهار داشت : به موجب این قانون همه سازمان ها مکلف به تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر  هستند که با توفیق الهی این مهم امروز در دادگستری انجام می شود و به فضل خدا شاهد و ناظر فعالیت های خوب و مثمر ثمر در این زمینه خواهیم بود.

این مقام قضایی ، امر به معروف و نهی از منکر را دو سنت مورد تأکید شریعت مقدس و از تأکیدات امام راحل عظیم الشأن و مقام  معظم رهبری ذکر کرد و گفت : تأکید این دو بزرگوار همواره بر احیاء این دو سنت حسنه بوده است.

وی ترویج تذکر لسانی را در مواجهه با منکرات در جامعه خواستار شد و بیان داشت : آحاد جامعه باید نسبت به مسائل حساس باشند و با دیدن هر گونه منکر در جامعه با تذکر لسانی نسبت به آن مسئله واکنش نشان دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد ، بی تفاوتی را آفت جامعه امروز دانست و گفت : نباید اجازه داد تا منکرات در جامعه نهادینه و با چشم بستن به روی مشکلات قبح گناه در جامعه شکسته شود.

وی تصریح کرد : باید در محیط اداری همه منهای مسئولیتی که دارند نسبت به مشکلات و منکرات احتمالی واکنش نشان داده و با تذکر لسانی ، فریضتین امر به معروف و نهی منکر  احیاء و تکلیف الهی انجام دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.