قدس آنلاین - یزد : معاون استاندار یزد گفت : شایسته است استاد آذر یزدی را به عنوان یک سرمایه اجتماعی در استان در نظر گیریم تا یزد با اتکا به این سرمایه اجتماعی ، نقش زاینده ای در ادبیات کودک و نوجوان داشته باشد

  آذر یزدی را به عنوان یک سرمایه اجتماعی در استان در نظربگیریم

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، محمدعلی طالبی در آیین تکریم و بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و نخبگان فرهنگی استان در سال 86 و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در تجلیل از مقام استاد آذر یزدی اظهار داشت : در آن زمان احساس می شد بی مهری هایی در حق این نویسنده انجام شده که فرمایشات مقام معظم رهبری  به تعبیری ، آذر یزدی را دوباره زنده کرد.
وی افزود : هرچند بعد از این سخنان، توجهات نسبت به آذر یزدی بسیار بیشتر شد اما امروز بعد ازگذشت هفت سال از فوت وی  ، آنچنان که شایسته است نتوانسته ایم در حق او و کودکانمان کاری درخور و شایسته انجام دهیم .
طالبی تصریح کرد: تجلیل از نام و جایگاه استاد مهدی آذر یزدی به عنوان سرمایه ای ارزشمند به منظور بالندگی بیشتر فرهنگی و اجتماعی استان بسیار با اهمیت است .

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استاندار با ابراز تاسف از کم کاری های صورت گرفته در تجلیل از مقام استاد مهدی آذر یزدی گفت: انتظارات بیشتری از متولیان این حوزه از جمله شهرداری یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ساماندهی مقبره این شخصیت ادبی داشتیم و توقع این است که  با هم افزایی متولیان و دستگاههای مرتبط  بتوانیم حرف های بسیاری را درحوزه ادبیات کودک و نوجوان در سطح کشور داشته باشیم.

طالبی خاطر نشان ساخت :  برخی از نهادها و دستگاههای اجرایی استان در برگزاری یادبود و گرامیداشت این نویسنده تلاش های بسیاری کرده اند اما وضعیت مقبره ایشان نامناسب است که نیاز به تغییر دارد .
وی از ارائه گزارشی در خصوص مقبره مهدی آذر یزدی به استاندار یزد خبر داد و اظهار امیدواری کرد : با دستور استاندار ، حرکت جدیدی را در ایفای مسئولیت دستگاههای مختلف در خصوص جایگاه و آرامگاه آذر یزدی شاهد باشیم .
معاون استاندار خاطرنشان ساخت : با تجمیع دیدگاه های مختلف صاحب نظران و متولیان این امر می توانیم جریانی مستمر و پویا برای تجلیل از مقام این نویسنده در استان دنبال کنیم .
گفتنی است در این مراسم ، جمعی از نویسندگان استان به بیان خاطرات خود با استاد مهدی آذر یزدی پرداختند و تعدادی از داستان های " قصه های خوب برای بچه های خوب " پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران توسط مربیان کانون پرورش فکری استان برای حاضران خوانده شد .  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.