قدس آنلاین: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: ۴۶۲ واحد تولیدی به بانک‌ها معرفی شده‌اند که بانک‌ها باید به این تعداد واحد تولیدی ۷۲۵ میلیارد تومان تسهیلات ارائه دهند.

۷۲۵ میلیارد تومان تسهیلات  به فعالان۴۶۲ واحد تولیدی خراسان رضوی اعطا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، راضیه علیرضایی ظهر امروز در نشستی خبری که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن برگزار شد، اظهار داشت: جهت‌گیری فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر هدایت و حمایت از تولید داخلی و کمک به مصرف کالای داخلی استوار است.
وی افزود: ساخت الگوی درستی از مصرف کالای داخلی نیاز اصلی امروز ما است و با وجود گرفتاری‌های قاچاق و غیره مسئله اصلی جذب افکار عمومی به سمت تولید داخلی است.
علیرضایی با اشاره به ضرورت همکاری با تشکل‌ها و مراکز علمی دانشجویی گفت: این امر در اشتغال جوانان تحصیل کرده و بانوان موثر است که تاکنون همکاری‌هایی در قالب تشکیل باشگاه دانشجویی صنعت و معدن در بحث مدیریت ستاد تسهیل استان و ارائه پروژه‌های تحقیقاتی علمی کمک‌هایی انجام شده اما استقبال دانشجویان ناچیز بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در مسائل افزایش بهره‌وری و قدرت رقابت در بازار بین‌المللی نیازمند حمایت کمپین‌های دانشجویی با مطالعه در عرصه حل موانع تولید و رشد اقتصادی هستیم.
وی درباره برنامه‌ریزی و تعامل درباره شاخص‌های زیست محیطی در واحدهای صنعتی گفت: برنامه‌ریزی‌ها انجام شده اما در بسیاری از نقاط با مشکل نداشتن روش مقابله با آلایندگی تولید هستند و در واقع با توجه به ویژگی‌های هر منطقه نیازمند روش‌های مقابله ملی و بومی هستیم. حمایت مراکز علمی برای معرفی زیست‌گونه‌های خاص هر منطقه و بطور کلی دانش بنیان شدن فعالیت‌های صنعتی مورد نیاز است.
علیرضایی تصریح کرد: حمایت دانش‌بنیان برای جلوگیری از خام فروشی مواد صنعتی استان سبب خلق ارزش افزوده بدون اتکا به مواد اولیه خارجی و توازن توسعه می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه حمایت فکری و علمی از سرمایه‌گذاری مستقیم مهم‌تر است افزود: جذب سرمایه گذار برای پروژه‌های توجیه شده با روش‌های علمی کار سختی نیست و سریع‌تر انجام می‌شود. در راستای توجه ویژه به بازارهای بومی و نفوذ به بازارهای جدید تقاضای دیپلماسی فعال در شرق کشور را از دولت داریم.
علیرضایی با اشاره به اینکه پیش از این اعلام شد که 10.3 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان تعطیل هستند تصریح کرد: این آمار با اختلافاتی روبه‌روشد، طبق فراخوانی که ابلاغ کردیم 188 واحد تعطیل روی سایت مدیریت سازمان ثبت‌نام کردند که به 125 مورد رسیدگی شده و 1385 واحد صنایع کوچک و متوسط نیز در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کردند که واحدهای کوچک مورد عارضه یابی قرار گرفته و تاکنون 472 مورد را به بانک‌ها برای دریافت سرمایه در گردش معرفی شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: واحدهای زیر 100 نفر به بانک معرفی شدند و این واحدها حتما باید توجیه اقتصادی داشته و مشکل‌شان با دریافت سرمایه در گردش حل شود چراکه برخی واحدهای تولیدی مشکلات دیگری در حوزه‌های مدیریتی، بازاریابی، اصلاح خطوط تولید وغیره دارند.
وی با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات بانک‌ها 18 درصد است افزود: خواستار کاهش بیش از این هستیم که قرار بود 5 درصد یارانه به تسهیلات در صورت دریافت منابع بودجه سازمان مدیریت تعلق بگیرد که محقق نشد. حوزه فعالیت واحدهای معرفی شده به بانک به ترتیب صنایع غذایی، کانی غیرفلزی، شیمیایی و برق الکترونیک بوده است.
علیرضایی درباره صادرات طلا از استان تصریح کرد: تولید طلا از معادن استان از چندسال پیش کلید خورد و به فرآوری و تولید طلا انجامید تاکنون دو محموله 16 کیلویی و 59 کیلویی صادر شده و محموله سوم 160 کیلویی در دست اقدام است و باتوجه به شناسایی ذخیره طلا جدید آمادگی برای صادرات داریم.
وی افزود: برگشت مالیات بر ارزش افزوده صادرات، برگشت پول و نحوه محاسبه قیمت ارز حاصل از طلا از مسائل مربوط به این حوزه است که نیاز به بررسی و رسیدگی دارد.
علیرضایی با اشاره به دریافت تسهیلات از سوی تولیدکنندگان برای‌ رونق تولید در کشور اظهار کرد: تاکنون هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی برای گرفتن تسهیلات رونق تولید درسامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند.
وی ادامه داد: از این تعداد واحد ثبت‌نام کننده، ۵۹۰ واحد در بخش صنعت و ۶۹۰ واحد در بخش جهاد کشاورزی فعال هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی افزود: درحال حاضر، ۴۶۲ واحد تولیدی به بانک‌ها معرفی شده‌اند که بانک‌ها باید به این تعداد واحد تولیدی ۷۲۵ میلیارد تومان تسهیلات ارائه دهند.
علیرضایی با بیان اینکه از تعداد ۴۶۲ واحد تولیدی، ۱۵۵ واحد با مبلغ تسهیلات ۱۲۹ میلیارد تومان دربخش کشاورزی فعال هستند، گفت: طبق دستورالعمل اجرایی سال۹۵، بانک‌ها موظف شده‌اند به صورت هفتگی گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.
وی خاطرنشان کرد: سایت بهین‌یاب برای ثبت‌نام از واحدهای تولیدی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، باز است و تولیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به این سایت نسبت به دریافت تسهیلات برای رونق تولید اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.