قدس آنلاین – اراک -الهه موحد: محمد محمدی در دیداربا اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی گفت: انبار مرجع به عنوان زیر ساخت مهم استان در حوزه پشتیبانی امدادی است که با وجود پیگیری سه سال گذشته به دلیل تغییر برخی استراتژی ها در درون استان، عملیات اجرایی آن نیمه کاره و بلاتکلیف مانده است.

بلاتکلیفی انبار مرجع امدادی به عنوان زیر ساخت مهم استان در حوزه پشتیبانی امدادی

وی ادامه داد: این انبار سهمیه 20 میلیارد ریالی جنسی برای هر استان به همراه دارد که به دلیل نبود فضای فیزیکی مناسب در استان مرکزی ناقص جذب می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: وجود انبار مرجع امدادی علاوه بر پشتیبانی حوادث مختلف، امکانی برای حمایت های اجتماعی از اقشار ضعیف جامعه نیز فراهم می کند.
محمدی گفت: بر اساس دستور العمل انبار مرجع ، در هر استان 22 قلم کالای امدادی تا مدت زیر شش ماه نگهداری می شود و کالاهای مشمول در صورت اضافه آمدن بین نیازمندان تقسیم می شود.
وی ادامه داد: سه سال قبل با مجوز شورای عالی هلال احمر کشور، کار ساخت سوله های انبار مرجع در جوار بیمارستان آیت الله خوانساری اراک آغاز شد که به دلیل طرح های عمرانی شهری و ضرورت ساخت بزرگراه مهارت سرنوشت این طرح عمرانی زیرساختی در هاله ای از ابهام است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: فضای در اختیار برای انبار مرجع در جوار بیمارستان آیت الله خوانساری اراک 10 هزار و 820 متر مربع است که ارزش کارشناسی آن 85 میلیارد ریال براورد شده و در توافق با مسئولان استانی باید مابه ازای این سرمایه گذاری زمینی مناسب در مرکز استان برای ایجاد انبار مرجع و سایت امداد هوایی در اختیار این جمعیت قرار گیرد.
محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه انجمن حمایت از بیماران سرطانی طرح ساخت مرکز نگهداری بیماران سخت درمان(هاسپیس) را در دستور کار خود قرار دارد در صورت همراهی مسئولان استانی و تایید شورای عالی جمعیت، آمادگی تحویل سوله های نیمه کاره به این انجمن وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.