قدس آنلاین/ حسین پورحسین: افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با مشارکت آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش به میزبانی خراسان رضوی در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

۱۴۴۰ دارالقرآن در کشور احیا و راه‌اندازی می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با قدس با اعلام اینکه 1440 دارالقرآن در کشور احیا و راه‌اندازی خواهد شد، گفت: به دستور وزیر آموزش و پرورش طرح الگوی تلاوت قرآن کریم و توسعه جشنواره‌های قرآنی و جشن‌های شکوفایی برای آموزش و آشنایی و توسعه و گسترش احکام و مرجعیت و توصیه رهبر معظم انقلاب، جلسات استماع قرآن کریم و کرسی‌های تلاوت در مدارس راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا کفاش با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآنی دانش‌آموزان در سال جاری، از برگزاری این مسابقات در زمستان امسال در تهران خبر داد و افزود: دانش‌آموزان برگزیده کشور در این مسابقات بین‌المللی با سایر کشورها به رقابت خواهند پرداخت.

وی از اجرای طرح‌های «مصباح الهدی» و طرح «هادی» و برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن فرهنگیان در مشهد خبر داد و در این باره بیان کرد: برای اجرایی کردن طرح «هادی» براساس برنامه‌های تشویقی و اردویی شرایط مطلوبی برای جذب دانش‌آموزان به نماز فراهم شده است و طرح «مبین» هم با مشارکت بیش از 800 هزار نفر از روحانیون، کارکنان و مدیران مدارس به اجرا درمی‌آید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آستان قدس رضوی در حوزه‌های قرآنی مشارکت‌های مطلوب و ارزشمندی با وزارت آموزش و پرورش داشته است، گفت: وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های قرآنی را درصدر وظایف خود می‌داند و به توسعه و گسترش فرهنگ رضوی و آموزه‌های قرآنی افتخار می‌کند و در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) تعهد می‌کند، نهایت تلاش خود را برای گسترش و ارتقای فعالیت‌های قرآنی در مدارس کشور و احیای دارالقرآن‌ها به کار گیرد.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش نیز قرآن کریم را کتابی برای نسل‌ها برشمرد و افزود: تکلیف و وظیفه ما این است که همگی از قرآن محرومیت زدایی کنیم و آموزش و پرورش برای آشنایی دانش‌آموزان گام‌های اولیه را در این حوزه برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با قدس با تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه‌های قرآنی افزود: قرآن باید در عرصه‌های اجتماعی و خانوادگی راهنمای حرف و عمل باشد و اندیشه‌های قرآنی توسط جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان به زیبایی به دیگران منتقل شود و راز و رمز قرآن بازگو شود و آموزش و پرورش با همراهی مدرسه، معلم، مسجد و محله به هم پیوند خورده و کانون‌های قرآنی و تجمع‌های قرآنی در منازل با کلام خدا نورانی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم با اعلام اینکه 850 هزار نفر رشته در سطح مدارس استان در حوزه‌های قرآنی، دینی و اعتقادی حضور داشته‌اند، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته 50 هزار نفر رشته افزایش داشته است.

سیدجواد حسینی در گفت‌و‌گو با قدس با قدردانی از همیاری و مشارکت آستان قدس رضوی، اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما و شبکه استانی و رادیو معارف و رسانه‌ها در پوشش خبری این رویداد حوزه قرآن گفت: برگزاری مسابقات قرآنی از ویژگی‌های خاص و مردمی برخوردار است و با حضور مردم در صحنه مسابقات قرآنی در مدارس و همراهی با دانش‌آموزان شاهد فضایی معنوی، با عزت و شکوه و سرشار از معنویت در محافل قرآنی بوده‌ایم.

سیدجواد حسینی گفت: این مسابقات با 7 میلیون نفر رشته در سطح مدارس سراسر کشور که کانون سیاسی، اجتماعی و حیات دهنده تعلیم و تربیت است، آغاز شده و بزرگ‌ترین جریان قرآنی و عترت و نماز دانش‌آموزی خواهد بود.

سیدجواد حسینی مسابقات قرآن، عترت و نماز را فرصتی بزرگ و پایدار برای یادگیری دانست و با تأکید بر اینکه در مسابقات قرآنی همه برنده هستند، گفت: به دنبال نتیجه گرایی نیستیم، هدف یادگیری، آموزه‌های قرآنی و عمل به آن است و در این فرایند تمام دانش‌آموزان شرکت‌کننده در حوزه قرآن، قهرمان تعلیم و تربیت به شمار می‌آیند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.