دختر شیخ زکزاکی گفت: انقلاب نیجریه الگویش را از انقلاب اسلامی ایران انتخاب کرد و تحرکات اوایل انقلاب اسلامی در نیجریه مورد توجه شیخ زکزاکی قرار گرفت.

انقلاب نیجریه از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بدیعه زکزاکی امشب در همایش از نیجریه تا تبرستان که توسط دهکده مقاومت کیاپی و کانون شهید مصطفی محمود مازح در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد با بیان اینکه حرکت اسلامی در نیجریه با محوریت شیخ زکزاکی همانند انقلاب اسلامی ایران آغاز گردید ، اظهار کرد: انقلاب نیجریه الگویش را از انقلاب اسلامی ایران انتخاب کرد و تحرکات اوایل انقلاب اسلامی در نیجریه مورد توجه شیخ زکزاکی قرار گرفت.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به‌دلیل اینکه پیوند الهی دارد نه تنها در نیجریه بلکه در اقصی نقاط دنیا در حال گسترش است.

دختر زکزاکی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در قلب مردم جهان جای گرفت، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ملت‌های آزاده جهان به این خودباوری رسیدند که می‌توانند در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

وی با تأکید بر اینکه شیخ زکزاکی در راه ترویج اسلام در نیجریه با مشکلات زیادی مواجه شد، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه از انقلاب اسلامی ایران الگوبرداری کرده بود در برابر سختی‌ها نیز به‌خوبی مقاومت کرد.

دختر شیخ زکزاکی اضافه کرد: وی برای ترویج فرهنگ اسلامی با کارشکنی‌های زیادی مواجه بود و در ابتدای شروع مبارزات خود توسط دولتی‌ها تهدید می‌شد ولی در این راه هیچ‌وقت دست از تلاش نکشید.

وی با بیان اینکه شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی در ابتدا برای ترویج اسلام با افراد بسیار محدودی شروع کرده بود، یادآور شد: وقتی تعداد همراهانش به 20 نفر رسید از این موضوع بسیار خرسند بود.

بدیعه زکزاکی با اعلام اینکه وی به‌صورت دوره‌ای در ایران حضور پیدا می‌کرد، افزود: ایشان سخنرانی‌های امام خمینی (ره) را جمع‌آوری و در اختیار مردم قرار می‌داد.

وی درباره ویژگی‌های خلاقی شیخ زکزاکی گفت: ایشان اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی داشتند و یکی از دلایل ماندگاری انقلاب وی در نیجریه اعتقاد به اسلام ناب تشیع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.