قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: در اجلاس دو روزه همکاری‌های مشترک ایران و افغانستان ۲۰ تفاهم‌نامه همکاری میان خراسان رضوی و هرات منعقد شد.

۲۰ تفاهم‌نامه همکاری میان خراسان رضوی و هرات منعقد شد

علیرضا رشیدیان در حاشیه برگزاری اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار کرد:  این اجلاس با حضور وزیر و معاونان وزیر کشور، استانداران خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ایران و والی‌های استان‌های هرات، فراه و نیمروز افغانستان در مشهد برگزار شد.
وی درباره تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان دو استان خراسان رضوی و هرات، افزود: مسائل دو استان خراسان رضوی ایران و هرات افغانستان بسیار گسترده است و در این اجلاس 20 تفاهم‌نامه همکاری میان این دو استان مرزی دو کشور به امضا رسید.
استاندار خراسان رضوی درباره موضوعات و محورهای این 20 تفاهم‌نامه منعقد شده، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ها در موضوعات امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، آب، بازارچه‌ها، ترانزیتی، صنعت، معدن، تجارت، فنی و حرفه‌ای، کشاورزی، سردخانه‌ها، تبادل دانشجو، پزشکی و درمانی، عدم افراطی‌گری، قاچاق انسان، قاچاق کالا، قاچاق مواد مخدر و مسائل زیست محیطی منعقد شده است.
رشیدیان ادامه داد: خراسان رضوی اولین عمل پیوند کلیه در هرات را انجام داد که در امر انتقال دانش پزشکی بسیار مؤثر است و ایران و افغانستان نسبت به همدیگر نگاهی برادرانه و دوستانه دارند تا سطح دانش پزشکان افغانستانی ارتقاء یابد.
وی تعامل همکاری دو کشور در دو بخش دو.لتی و خصوصی را در پیشرفت فعالیت‌ها تأثیرگذار دانست و گفت: آماده همکاری دو طرفه با افغانستان در دو بخش دولتی و خصوصی هستیم و نیازمند حمایت‌های دو طرفه میان دو کشور در دو بخش دولتی و خصوصی هستیم.
استاندار خراسان رضوی با تأکید موضوع عدم افراط و تفریط و برخورد با تروریسم، بیان کرد: آنچیزی که سبب افراطی‌گری و تروریسم در منطقه می‌شود جهل و مشکلات اجتماعی است و در این نشست دو روزه که به میزبانی مشهد برگزار شد بر ظرفیت‌های آموزشی و نعاملات دو طرفه تأکید شد.
رشیدیان گفت: آماده پذیرش دانشجو و دانش آموز و اعزام استاد و معلم هستیم و طبق دستور مقام معظم رهبری دانش آموزان بی اقامت افغانستانی در مدارس ایران پذیرش شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.