آیت الله معلمی محاکمه و سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و گفت: مردم بحرین در برابر این مسئله سکوت نمی‌کنند.

 وزارت خارجه مقتدرانه عمل کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ضمن محکوم کردن محاکمه شیخ عیسی قاسم و سلب تابعیت وی گفت: ظلم در هر کجای عالم و نسبت به هر مظلومی پیامدهای خاص خودش را دارد آیت الله شیخ عیسی قاسم از علمای معتبر و مرجعی محترم برای مردم و شیعیان بحرین است و مردم این کشور خواستار حقوق شهروندی این عالم بزرگوار هستند اما دولت متکی به قدرت آل خلیفه و قدرت استکباری امریکا، اعتنایی به این خواسته مردم ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم بیان کرد: هر کسی باید در کمال آرامش در زادگاه و وطن خودش زندگی کند. حکومت آل خلیفه هم حق سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم را ندارد چون آل خلیفه به او حق تابعیت نداده است که بخواهد آنرا از وی سلب کند.

آیت الله معلمی با تاکید بر لزوم موضع‌گیری مقتدرانه دولت و وزارت امور خارجه نسبت به محاکمه شیخ عیسی قاسم گفت: ما بر اساس آموزه‌های دینی و اصول قانون اساسی هر کجا مظلومی باشد باید از او دفاع کنیم. دولت و وزارت امور خارجه وظیفه دارند از این عالم بزرگ و شیعی حمایت کنند و باید از طریق دیپلماسی پیگیر قضیه باشند گرچه مجامع بین المللی آلت دست قدرتهای بزرگ و در عمل جانب ظالم را می‌گیرند.

وی با اشاره به پیامدهای ناگوار محاکمه شیخ عیسی قاسم برای حکومت بحرین تصریح کرد: دولت بحرین خیال می‌کند اگر بر شیخ عیسی قاسم سخت بگیرد مردم وحشت می‌کنند و به خانه‌هایشان می روند و سرکوب می شوند اما مردم قطعا خاموش نمی‌نشینند و در صورت افزایش دامنه خشونت این احتمال وجود دارد که مردم دست به سلاح ببرند و مقابل ماموران آل خلیفه ایستادگی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.