قدس آنلاین: مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: این سازمان با تولید ۳۱۰ هزار کیسه خون و فراورده های خونی در سال گذشته، به بیش از ۹۹.۶ درصد نیازهای خونی درخواستی استان پاسخ داد.

 بیش از ۹۹ درصد نیازهای خونی انتقال خون خراسان رضوی پاسخ داده شده است

 به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا اسلامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: سال گذشته 182 هزار و 327 نفر برای اهدای خون به مراکز این سازمان در استان مراجعه کرده بودند.
وی افزود: هدفگذاری امسال این سازمان تهیه 138 هزار کیسه خون و تولید 400 تا 410 هزار بسته فراورده خونی است که تحقق آن نیازمند بیش از 170 میلیارد ریال اعتبار است در حالی که این سازمان با بودجه 70 میلیارد ریالی از این نظر با مشکل اساسی مواجه است.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه 52 درصد مراجعه کنندگان به این سازمان در سال 94 اهدا کننده مستمر خون بوده اند، گفت: این تعداد در سال پیش از آن 49.6 درصد بوده که تلاش داریم اهدا کنندگان خون مستمر افزایش یابند که ذخیره مطمئن تری برای سازمان محسوب می شود.
اسلامی گفت: با توجه به رعایت استاندارهای بین المللی در بخشهای مختلف و تغییرات زیربنایی بزرگی که در تهیه و تولید فراورده های خونی انجام شده، سازمان انتقال خون خراسان رضوی سال گذشته موفق به کسب تاییدیه صلاحیت بین المللی آلمان شد.
وی با اشاره به اینکه در شهر مشهد پنج پایگاه انتقال خون ثابت و یک واحد سیار وجود دارد گفت: در زمینه نیروی انسانی نیز به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در پایان اظهار کرد: افراد 18 تا 65 سال می توانند برای اهدای خون اقدام کنند و اگر فردی برای نخستین بار بخواهد خون اهدا کند باید این اقدام را قبل از 60 سالگی انجام دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.