۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: 406505

رهبر مسیحیان جهان طی سفر خود به لهستان در واکنش به قتل یک کشیش فرانسوی به دست نیروهای داعش گفت دنیای کنونی ما در حالت جنگی قرار دارد.

 پاپ: جهان در حالت جنگ قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان طی سفری که به لهستان داشته است گفت: «حملات تروریستی اخیر در غرب اروپا مانند نمونه ای که در در نرماندی فرانسه مشاهده کردیم و طی آن یک کشیش فرانسوی به وسیله اعضای داعش به قتل رسید همگی نشانگر این نکته است که جهان در حاضر در وضعیت جنگی قرار گرفته است.»

وی در پاسخ به این سوال گفت: «کلمه ای که مکررا به گوش ما می رسد کلمه نا امنی است اما کلمه دقیق تر برای این وضعیت کلمه جنگ است. الان زمان جنگ است. شاید این جنگ واقعی نباشد اما کاملا سازمان یافته است. ما نباید از گفتن این جمله بترسیم. دنیا در وضعیت جنگ است زیرا صلح خود را از دست داده است.»

پاپ در رابطه با این موضوع که جنگ کنونی میان چه کسانی و بر سر چیست گفت: «این یک جنگ مذهبی نیست بلکه جنگ بر سر منافع است. بر سر پول است. جنگ برای بدست آوردن منابع طبیعی است. جنگ برای تسلط بر مردمان جهان است. دلیل جنگ همین هاست. همه مذاهب به دنبال صلح هستند. ولی عوامل غیر مذهبی جنگ را دوست دارند.»

دولت لهستان بیش از 40 هزار نیروی امنیتی را برای حفاظت از پاپ و امنیت بازدید وی به کار گرفته است.

سه شنبه 5 مرداد دو فرد مسلح، چند نفر را در کلیسایی در شهر نرماندی فرانسه به گروگان گرفته و کشیش این کلیسا را سربریدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.