حجت‌الاسلام طباطبایی با انتقاد از بودجه‌های بسیار اندکی که به موسسات قرآنی تعلق می‌گیرد، گفت: با این بودجه‌ها، دغدغه مقام معظم رهبری محقق نخواهد شد و اینکه مدام طرح بنویسیم اما پشتوانه مالی برای آن وجود نداشته باشد، از همان ابتدا محکوم به شکست است.

مطالبه رهبر معظم انقلاب برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن با بودجه‌های فعلی محقق نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی طباطبایی، مدیرعامل مؤسسه جامعةالقرآن‌الکریم با بیان این مطلب که سالیانه حدود 150 هزار نفر در رده‌های سنی مختلف برای حفظ قرآن در مؤسسه جامعةالقرآن‌الکریم  شرکت می‌کنند، گفت: حضور علاقه‌مندان در طرحهای حفظ قرآن در نوسان است و در ایام تابستان به جهت فراغت بیشتر، تعداد بیشتری برای حفظ قرآن کریم ثبت‌نام می‌کنند.

تأسیس سالیانه 50 شعبه در سراسر کشور
مدیرعامل مؤسسه جامعةالقرآن‌الکریم با بیان اینکه با وجود تمام امکانات و حمایتهای محدودی که برای اینطور مؤسسات وجود دارد، سالیانه 50 شعبه به شعب حفظ قرآن کریم در سراسر کشور اضافه می‌شود، تأکید کرد: اگر حمایتهای مالی و معنوی مسئولان امر آنطور که شایسته مقوله حفظ قرآن کریم است، صورت بگیرد، تأسیس این شعبه‌ها هر ساله بیشتر و بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به ثبت‌نام علاقه‌مندان حفظ قرآن در یک ماه اخیر، یادآور شد: مرحله مقدماتی حفظ قرآن در حال اجراست، اما بخش تخصصی آن از ابتدای سال تحصیلی همزمان در تمام شعبه‌های سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تربیت بیش از 20 هزار نفر حافظ کل قرآن از ابتدای فعالیت موسسه در سال 77 تاکنون، گفت: درباره تربیت حافظان در مقاطع مختلف 10، 20 یا 30 جزء نیز ده‌ها هزار نفر حافظ قرآن تربیت شده‌اند.

لزوم حمایت مالی از طرح ملی حفظ
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به طرح ملی حفظ قرآن کریم خاطرنشان کرد: طرحهای بسیاری از سوی نهادهای مختلف در این زمینه وجود دارد، اما آن چیزی که مهم است، پشتیبانی مالی از طرحهاست که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن یادآور شد: برای تحقق این امر پس از سالها هنوز زمینه و مقدمات کافی فراهم نشده است و این نشان از نیازمندی ما به فضای آموزشی مناسب، بودجه و مربیان خبره در این زمینه است.

مدیرعامل موسسه جامعةالقرآن‌الکریم  با انتقاد از بودجه‌های بسیار اندکی که به مؤسسات قرآنی تعلق می‌گیرد، گفت: با این بودجه‌هایی که به این مؤسسات قرآنی اختصاص داده می‌شود، دغدغه مقام معظم رهبری محقق نخواهد شد، چراکه یکی از مقدمات آن که بحث مالی است به قدر کافی در اختیار موسسات امر قرار نمی‌گیرد. اینکه مدام طرح بنویسیم اما پشتوانه مالی برای آن وجود نداشته باشد، از همان ابتدا محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه در طرح‌نویسیها کار جدیدی صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: مؤسسه جامعةالقرآن‌الکریم 800 شعبه دارد، اما با بودجه‌های اندکی که به آن تعلق می‌گیرد، برای قدرتمند ظاهر شدن در این عرصه، نباید انتظار کار قوی‌ داشته باشیم و این همت مسئولان امر را می‌طلبد که توجه بیشتری به این مسئله مهم و اساسی داشته باشند.

بسیاری از مراکز به دنبال ارائه آماراند
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان این مطلب که در این برهه از زمان نیاز است از بحثها و فعالیتهای سطحی دور شویم و به کار عمقی بپردازیم، گفت: متأسفانه احساس نیازی که باید در جامعه در حوزه قرآن و عترت باشد، دیده نمی‌شود و بسیاری از مراکز تنها به دنبال ارائه آمار در این حوزه هستند تا به بودجه بیشتری دست یابند.

وی با اشاره به تألیف 400 کتاب در حوزه قرآن و به ویژه حفظ گفت: اکنون از برخی از کشورها چون لبنان، عراق، پاکستان و اندونزی برای شرکت در دوره‌های تربیت مربی حفظ به موسسه جامعةالقرآن‌الکریم  آمده‌اند و با حضور جدی در این کلاسها، هر کدام در کشور خودشان این موضوع را پیگیری می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.