قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی با حضور در روزنامه قدس برای تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران جزو زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند که کارشان پر از ریسک است.

  روزنامه قدس پنجره ای برای معرفی فرهنگ رضوی است

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه در این بین خبرنگاران خراسان رضوی رسالت سنگین تری بر عهده دارند، افزود: رسانه‌های خراسان رضوی افزون بر اینکه نشریه برای پاسخگویی به نیاز مردم استان هستند، با این حال با توجه به حضورسالانه بیش از 27 میلیون زائر و گردشگر رسالت فرا استانی و بین المللی دارند.
وی اضافه کرد: البته در این بین روزنامه سراسری قدس به خاطر انتساب به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) رسالتی مضاعف جدای از حوزه‌های یاد شده دارد و آن انتقال فرهنگ رضوی است.
وی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه روزنامه قدس تصریح کرد: این رسانه به واسطه انتساب به آستان قدس رضوی ظرفیتی برای معرفی و ترویج فرهنگ رضوی است. رشیدیان ادامه داد: معرفی فرهنگ رضوی کاری فراتر و اثرگذارتر از معرفی رواق ها و صحن‌های حرم مطهر است که البته آن‌ها هم در جای خود از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به باورهای دینی عمیق مردم در طول تاریخ به وجود مبارک امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: دنیای حاضر به تمام معنا تشنه فرهنگ رضوی است و ظرفیت‌های گفتمانی که در کلام امام رضا(ع) وجود دارد، می‌تواند جامعه منتظر و تشنه معارف اسلامی و رضوی را بخوبی سیراب کند، بنابراین رسالت روزنامه قدس در این خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی تصریح کرد:روزنامه قدس جزو رسانه‌هایی است که طی سال‌های اخیر توانسته مخاطبان زیادی را جذب و شمار آنان را افزایش دهد که البته جای امیدواری است با گسترش دامنه فعالیت‌های خود بتواند در سال 2017 فراتر از حوزه داخلی و برای حوزه بین المللی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.
وی در بخشی دیگر با اشاره به رویداد تاریخی «مشهد 2017» یادآور شد: مشهد 2017 برای این روزنامه که نام قدس را به عنوان بخشی از نهاد معنوی آستان قدس رضوی یدک می‌کشد بسیار مهم است و باید بتواند در سال 2017 پنجره ای برای معرفی فرهنگ رضوی به سوی کشورهای جهان اسلام بگشاید.
وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مشهد 2017اذعان داشت: باید بتوان از این ظرفیت 52 هفته بخوبی استفاده کرد که البته آسیب‌هایی نیز وجود دارد و آن اینکه از نیمه دوم سال وارد فضای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌شویم که فضا بشدت سیاسی و جناحی خواهد شد، بنابراین باید دقت کرد در عین اینکه فضا انتخاباتی می‌شود، اما این فضا نباید استفاده از این فرصت تاریخی را از ما بگیرد.

 فقر زدایی از مناطق حاشیه شهر مشهد
سرپرست مؤسسه فرهنگی قدس نیز با اشاره به اشراف کامل استاندار خراسان رضوی به مسایل ریز و درشت استان اظهار داشت: در خصوص مشهد 2017 هیأت دولت مصوباتی دارد که روزنامه قدس به عنوان رسانه پیگیر روند اجرای آن است، ضمن اینکه پوشش خبری مطلوب نسبت به رویداد تاریخی «مشهد 2017» نیز در دستور کار این رسانه قرار دارد.
ایمان شمسایی افزود: با این حال قبل از آن معضلات فرهنگی مشهد نیازمند همت جدی است، همچنین مسایل و موضوعاتی که در خصوص حاشیه‌نشینی مشهد وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد، البته در بخش فقر زدایی از این مناطق، آستان قدس رضوی ورود یافته است. وی با اشاره به فقر فرهنگی در کنار فقر مادی در حاشیه شهر اضافه کرد: از آنجا که استاندار بالاترین مسؤول اجرایی استان است، بنابراین هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در همه امور در خصوص این گفتمان مورد دغدغه است که باید دید برنامه‌ها و اقدام‌های استاندار خراسان رضوی برای ایجاد این هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف چیست. وی با اشاره به اینکه مشهد میزبان زائران داخلی و خارجی است، گفت: این شهر باید در همه ابعاد الگو باشد.

 هدف گذاری متعالی
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، روز گذشته به مناسبت روز خبرنگار با حضور در مؤسسه فرهنگی قدس این روز را به اصحاب رسانه و به یکایک خبرنگاران روزنامه قدس تبریک گفت.
سردار اکبر نجاتی که به همراه سردارحسن امیری معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان خراسان‌رضوی در تحریریه روزنامه قدس حضور یافت، با اشاره به اینکه روزنامه قدس روزنامه ای ارزشی و منتسب به امام رضا(ع) است، گفت: این روزنامه یک هدفگذاری متعالی نیز دارد که به طور قطع با کار رسانه‌ای ویژه و فرهنگ سازی می‌توان به این هدف متعالی رسید.
وی همچنین از آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای امضای تفاهمنامه همکاری با روزنامه قدس برای ترویج ونشر ارزش‌های دفاع مقدس خبرداد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه، با ایمان شمسایی سرپرست مؤسسه فرهنگی قدس نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 تبریک مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز
مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز نیز با حضور در روزنامه و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: در کشور 10 منطقه انتقال گاز وجود دارد که در واقع واسط بین پالایشگاه با شرکت‌های گاز برای توزیع است.
علوی‌زاده افزود: منطقه 4 استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و بخشی از استان سمنان را تحت پوشش دارد که گاز را از پالایشگاه یا از طریق واردات دریافت می‌کند و از طریق خطوط در اختیار استان‌های یاد شده قرار می‌دهد.

 آرزوی توفیق روزافزون
همچنین در ادامه ارسال پیام‌های تبریک روزخبرنگار، روز گذشته سید حامد ملکوتی تبار رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی خراسان رضوی، محمد هادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان، مجید حبیبی نوخندان مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی، محمد حسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، افشین رحیمی گل خندان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، مسعود عاطفی ناظرگمرکات خراسان رضوی ومدیرکل گمرکات مشهد، سید عبدالله ارجائی دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، مسعود مهدیزاده مقدم رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، محمد قوامی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی، محمد شفیعی مدیرکل پست خراسان رضوی، حسن فتحی‌نیا فرماندار تربت حیدریه، محمد دانشگر رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مرویان حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی، حسن زارع صفت مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی، سید امیرحسین قاضی زاده‌هاشمی و رضا شیران خراسانی نمایندگان مردم مشهد وکلات، ابراهیم قربان زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، مهدی رجب پور مسؤول هیأت وکانون فرهنگی جواد الائمه(ع) و حسین اسماعیلیان رئیس هیأت مدیره ومدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی و همچنین شرکت توزیع نیروی برق مشهد، با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای با تبریک این روز به مسؤولان وخبرنگاران روزنامه قدس از تلاش ایثارگران عرصه فرهنگ تجلیل و قدردانی کردند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.