قدس آنلاین/ طوبی ساقی: پسر نوجوان بدون اطلاع پدر و مادرش خودروی پژو پارس را برداشته و با سرعت زیاد در جاده روستایی رانندگی می‌کرد که حادثه‌ای مرگ بار رقم خورد.

   ماشین سواری آخرین هیجان زندگی نوجوان ۱۷ ساله

 

 

به گزارش خط قرمز، بعدازظهر روز گذشته، پسر نوجوان بدون اطلاع والدین خود پشت فرمان خودروی پژوپارس نشست. او گواهینامه نداشت و اما عشق و هیجان رانندگی در وجودش موج می‌زد. پسر نوجوان در محورهای منتهی به روستای گلم از توابع شهرستان چناران با سرعت رانندگی می‌کرد. عقربه‌های ساعت 30/17 را نشان می‌دادند که پسر نوجوان، هنگام رانندگی، کنترل وسیله نقلیه را از دست داد و خودرو واژگون شد. در این حادثه راننده به شدت دچار صدمه و آسیب جسمی شد. رهگذرانی که شاهد وقوع این حادثه بودند بلافاصله وارد عمل شدند و پیکر نیمه جان پسر نوجوان با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان شهید کامیاب مشهد انتقال یافت. تلاش پزشکان برای نجات پسر 17 ساله مؤثر نبود و او بر اثر شدت صدمات وارده جان خود را از دست داد. جسد این پسر نوجوان به سردخانه انتقال یافت تا پس از تشریفات قانونی برای خاک سپاری تحویل خانواده‌اش شود. خانواده او نیز رخت عزای فرزند خود را که برایش هزاران آرزو در سر داشتند به تن کرده و با چشمانی گریان نام او را صدا می‌زدند. اما افسوس که خیلی دیر شده و تنها عکسی از او برجای مانده که یادگار خاطراتی شیرین از روزهایی است که در کنار هم بوده‌اند. سرهنگ صنعتی، رئیس پلیس شهرستان چناران در این باره به خط قرمز گفت: بررسی‌های پلیسی درباره علت دقیق وقوع این حادثه ادامه دارد اما آنچه خانواده‌هاباید مدنظر قرار دهند این که از واگذاری خودرو به افراد بدون گواهینامه خودداری کنند. رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوي نیز با ابراز تأسف از وقوع این گونه حوادث که تلفات جانی و خسارت‌های غیرقابل جبران برجای می‌گذارد و خانواده‌ها را دچار تألم شدید و غم سنگین و فراموش نشدنی می‌کند، گفت: از نظر قانونی، در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه به افراد غیر ممنوع است و افرادی که گواهینامه ندارند در صورت رانندگی اگر با عابر پیاده‌ای تصادف کرده و یا حادثه دیگری به وجود بیاورند مرتکب جرم شده و شخص تحویل دهنده خودرو به این راننده بدون گواهینامه باید پاسخگو باشد.

سرهنگ سلیمان ایزدی افزود: در این حادثه نیز پسر نوجوان بدون اطلاع پدر و مادرش خودرو را برداشته که در این رابطه به خانواده‌ها هشدار می‌دهیم مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند. وی گفت: در مواردی نیز مشاهده می‌شود که برخی والدین به منظور تشویق فرزندان خود برای کسب رتبه‌های علمی تحصیلی و قبولی در دانشگاه، برای آن‌ها در حالی که گواهینامه رانندگی ندارند اقدام به خرید وسیله نقلیه (موتورسيكلت یا خودرو) می‌کنند که این نیز می‌تواند خطرات ناگواری در پی داشته باشد. رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوي به پدران و مادرانی که بدون نظارت آموزشگاه‌های رانندگی اقدام به آموزش راندن وسیله نقلیه به فرزندان خود می‌کنند گفت: آن‌ها باید هیجان‌های دوران نوجوانی و جوانی فرزندان خود را مدیریت کرده و هوشیار باشند تا قبل از گرفتن گواهینامه، فرزند آن‌ها اقدام به رانندگی با وسیله نقلیه نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.