وزیر خارجه عراق تاکید کرد مانعی برای مشارکت داوطلبان مردمی در عملیات موصل وجود ندارد. از سوی دیگر ارتش عراق از بازپس‌گیری روستایی واقع در جنوب منطقه القیاره از داعش خبر داد.

ابراهیم جعفری:‌ هیچ مانعی برای مشارکت نیروهای داوطلب مردمی در عملیات موصل وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، دفتر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای به نقل از وی اعلام کرد که هیچ مانعی برای مشارکت نیروهای داوطلب مردمی (حشد الشعبی) در عملیات آتی آزادسازی موصل وجود ندارد زیرا این تشکیلات نماینده تمامی گروه‌های عراقی است.

وی تاکید کرد: داوطلبان مردمی در تمامی جبهه‌های مبارزه با داعش باقی خواهند ماند زیرا آنها شایستگی‌های خود را در کسب پیروزی‌های بزرگی در نبرد با داعش اثبات کرده‌اند.

وزیر خارجه عراق افزود: دستگاه دیپلماسی عراق در تمامی کنفرانس‌ها و نشست‌های بین‌المللی در راستای جلب حمایت‌ها از مردم عراق که به نیابت از کل جهان با تروریسم مبارزه می‌کنند، تلاش کرده و همواره تمامی اتهاماتی که هدفشان کم ارزش‌ جلوه دادن پیروزی‌های داوطلبان مردمی در میادین نبرد و خدشه وارد کردن به چهره‌ آنها است را رد کرده و از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی خواسته امکانات لازم برای نبرد با تروریسم را برای عراق فراهم کنند.

طبق این بیانیه،‌ جعفری،‌ رئیس ائتلاف ملی عراق در شهر بصره، از پایگاه تیپ العباس که به داوطلبان مردمی پیوسته بازدید کرد.

هادی العامری، فرمانده نیروهای داوطلب مردمی و دبیرکل سازمان بدر روز سه‌شنبه گذشته تاکید کرد که داوطلبان مردمی در عملیات آزادسازی موصل شرکت خواهند کرد.

احمد الاسدی، سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی نیز روز پنج‌شنبه تاکید کرد که داوطلبان مردمی اولین نیرویی است که مشارکتی اساسی در عملیات‌ آزادسازی موصل خواهد داشت و این گروه توجهی به برخی مخالفت‌ها برای مشارکتش در این عملیات ندارد.

از سوی دیگر امین شیخانی،‌ یکی از افسران ارتش عراق در گفتگویی که امروز (جمعه) با شبکه خبری سومریه نیوز عراق داشت، اعلام کرد: ارتش عراق موفق شد در جریان عملیات صبح امروز خود علیه اعضای داعش در جنوب قیاره از توابع استان نینوا ،‌ روستای "امام" واقع در جنوب این منطقه را بازپس‌ بگیرد.

به گفته شیخانی، در این عملیات سه خودروی بمب‌گذاری شده داعش نیز منهدم شدند.

وی با اشاره به اینکه در روستای مذکور نزدیک به هزار خانواده ساکن هستند،‌ تاکید کرد:‌ در این عملیات هیچ‌ یک از نیروهای ارتش عراق آسیب ندیدند.

ایسنا 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.