قدس آنلاین: اگر ادبیات نذر خون از عاشورا تا اربعین گسترش یابد می‌تواند به یک فرهنگ جهانی و زبان مشترک مسلمانان در سطح بین‌المللی در ایام خاصی از سال شود.

پیشنهاد رییس سازمان انتقال خون برای محرم حسینی

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر پور فتح‌الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به در پیش بودن ماه محرم از تداوم برنامه نذر خون در این ایام خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به عشق و علاقه‌ای که مردم ایران به امام حسین(ع) دارند مردم در ایام سوگواری این امام بزرگوار مراجعات زیادی را به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدای خون داشتند، در اثر این ازدحام و فشار مردمی برای این کار خدا پسندانه سازمان انتقال خون تصمیم به اجرای برنامه نذر خون گرفت که امسال نیز با قوت تداوم می‌یابد.

پورفتح الله ادامه داد: ازدحام مردم در پایگاه‌های انتقال خون به گونه‌ای بود که ما را به فکر انداخت تا از این اشتیاق نهایت بهره‌برداری را کرده و ادبیات نذر اهدای خون را پیاده کنیم، در واقع می‌توان گفت نذر اهدای خون یک برنامه مردمی و از جانب مردم بود که ما تنها آن را ساماندهی کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات سازمان انتقال خون در ایام محرم و صفر نداشتن ظرفیت کافی برای پذیرش اهداکنندگان بود عنوان کرد: در این ایام مراجعات مکرر و بالاتر از ظرفیتی وجود داشت چنانکه سازمان نمی‌توانست پاسخگوی این حجم بزرگ از اهداکنندگان باشد، در مواردی نیز افزایش اهدای خون منجر به مشکلاتی در زمینه چرخه مصرف، فرآوری و رساندن خون به نیازمندان می‌شد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: به دلیل این حجم اهدای خون سازمان طرحی را با عنوان «نذر خون از عاشورا تا اربعین» به وجود آورده تا مردم تنها در دو روز عاشورا یا اربعین به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه نکنند بلکه در این روزها نیت کرده و در روزهای بین اربعین تا عاشورا مراجعه کنند.

پور فتح‌الله اظهار کرد: اگر ادبیات نذر خون از عاشورا تا اربعین گسترش یابد می‌تواند به یک فرهنگ جهانی و زبان مشترک مسلمانان در سطح بین‌المللی در ایام خاصی از سال شود.

وی با اشاره به خشن نشان دادن چهره اسلام به جهانیان از سوی گروه‌های تکفیری و تروریستی عنوان کرد: فرصت اهدای خون یک فرصت مناسب برای نشان دادن بخش اندکی از چهره واقعی و رحمانی اسلام و مسلمانان به جهان است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه ایرانی‌هایی که در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنند می‌توانند در کشور عراق خون اهدا کنند خاطر نشان کرد: هر کشور برای خود استانداردهایی در زمینه اهدای خون دارد در کشور ما از آنجایی که مازاد خون اهدایی به پلاسما و داروهای مشتق از آن تبدیل می‌شود و این کار مستلزم ردیابی فرآورده‌های خونی است؛ لذا تنها افرادی می‌توانند خون اهدا کنند که کد ملی داشته باشند اما در کشور عراق چنین نیست و هنوز استانداردهای کشور ما را ندارند از سوی دیگر نیاز این کشور به خون بسیار بیشتر از کشور ما است به همین دلیل هم وطنان ما می‌توانند در این کشور خون اهدا کنند.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.