قدس آنلاین-شهرکرد- هومن نجاتی: در صورتی که دامداری ها با اکیپ های واکسیناسیون همکاری لازم را نداشته بتاشند احتمال بروز بیماری در واحد های دامی افزایش می یابد که باعث بروز خسارات اقتصادی زیادی می شود.

بازدید ازچند واحد اسبداری و گاوداری 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،  مدیرکل دامپزشکی استان از چند واحد اسبداری و گاوداری بازدید کرد و موارد بهداشتی، قرنطینه ای را به آن ها متذکر شد.

دکتر عبدالمحمد نجاتی در ابتدا از واحد پرورش اسب دیدن کرد واین هنگامی بود که اکیپ های تست مشمشه نیز در آنجا حضور داشت و اقدام به تست مشمشه نمود.

نجاتی در این باره گفت: مشمشه یکی از بیماری های خطرناک وقابل انتقال بین انسان ودام است که اغلب سبب ابتلای تک سمی ها می شود و قطعی ترین راه تشخیص بیماری جدا سازی عامل بیماری می باشد و مهمترین و اصلی ترین روش تشخیص بیماری تست های آلرژیک می باشد که با تزریق بین جلدی در پلک پایین به مایه مالئین می باشد و بعداز مدت 3 روز دوباره قرائت می شود.

وی به اسبداران توصیه کرد به منظور پیشگیری از این بیماری خطرناک اقدامات بهداشتی، قرنطینه ای را رعایت نمایند و از جابجایی اسب ها بدون هماهنگی ادارات دامپزشکی جدا" خودداری نمایند.

مدیرکل دامپزشکی سپس در واحد گاوداری حضور یافت و موارد واکسیناسیون از جمله تب برفکی، تب مالت، تست سل و ... که توسط اکیپ های انجام گرفت را از دامداران جویا شد.

وی متذکر شد که باید گوساله هاعلیه بیماری های مورد نظر سازمان دامپزشکی واکسینه شوند تا ایمنیت لازم را بدست آورند.

وی در پایان گفت: در صورتی که دامداری ها با اکیپ های واکسیناسیون همکاری لازم را نداشته بتاشند احتمال بروز بیماری در واحد های دامی افزایش می یابد که باعث بروز خسارات اقتصادی زیادی می شود.

  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.