رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در جامعه کنونی نیز باید مسجد جزیی از زندگی روزمره مردم باشد،گفت: بسیج را یکی از ارکان مهم مسجد و یک نهاد مردمی است.

 مسجد باید جزئی از زندگی روزمره باشد/ بسیج یکی از ارکان مهم مسجد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، سردارپاسدارحسین بهشتی مسئول سازمان بسیج مساجد ومحلات کشور به اتفاق جمعی ازمدیران به دیدارآیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رفتند .

سردار بهشتی در این دیدار گزارشی از وضعیت جایگاه مسجد و ظرفیت های دینی و اجتماعی موجود در مسجد بیان کرد.

در ادامه این دیدار آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین، مسجد را پایگاه اصلی حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی ادامه داد: مسجد در جامعه اسلامی جایگاه ویژه و رفیعی دارد؛ همانگونه که پیامبر در بدو ورودش به مدینه مسجد قُبا را بنا کرد و آن را پایگاه مهم اجتماعی قرار داد تا مردم برای تمام امور خود به مسجد مراجعه کنند؛ در جامعه کنونی نیز باید مسجد جزیی از زندگی روزمره مردم باشد.

رئیس جامعه مدرسین افزود: مسجد آباد، امام جماعتی با فکر اسلامی و ولایی می‌خواهد تا بتواند امورات مسجد را پیش ببرد. قطعا مساجدی که نمونه شناخته می‌شوند امام جماعت و هیئت امنای دلسوزی دارند که با برنامه‌ریزی، مشکلات مردم و جوانان را رسیدگی می‌کنند.

آیت‌الله یزدی در پایان، بسیج را یکی از ارکان مهم مسجد و یک نهاد مردمی دانست و خاطر نشان کرد: بسیج در بحرانها می تواند گره‌گشا وحلال مشکلات در سطح فردی و حتی جامعه باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.