معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: محموله وارداتی ذرت شرکت پشتیبانی امور دام، به‌زودی برای تنظیم بازار به کشور وارد و به قیمت هر کیلوگرم ۸۵۰ تومان در بورس کالا عرضه می‌شود.

 محموله وارداتی ذرت دولتی برای تنظیم بازار در راه است

به گزارش قدس آنلاين به نقل از تسنيم، حسن رکنی اظهار کرد: در دو سال گذشته تغییر قیمت مشخصی در نرخ کنجاله‌ها نداشته‌ایم و در بخش جو نیز در این مدت علاوه بر اینکه افزایش قیمتی نداشته‌ایم بلکه نرخ این محصول روند نزولی را نیز طی کرده است.

وی افزود: ذرت دامی که در مرغداری‌ها  و گاو داری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در 30 تا 40 روز گذشته شاهد روند افزایش قیمتی آن  بوده‌ایم.

رکنی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌هایی که معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی دارد، به نظر می‌رسد که شاهد روند کاهش قیمت این محصول باشیم.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:  شرکت پشتیبانی امور دام برای تعدیل و تنظیم بازار ذرت، این  محصول را به نرخ 850 تومان برای هر کیلوگرم در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و این محصول هر روز به این نرخ در تابلوی بورس عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد:  شرکت پشتیبانی امور دام به‌زودی محموله وارداتی ذرت دامی را  به کشور وارد و به همین قیمت در بورس کالا عرضه می‌کند. مضافاً اینکه از 3 هفته آینده ذرت با منشأ داخلی از استان‌های کرمانشاه، فارس و خوزستان به بازار وارد و در مقطعی بازار را بی‌نیاز می‌کند.

رکنی در پایان گفت: بر اساس اقدامات انجام‌شده به‌زودی نرخ پایه  محصول ذرت در بازار مصرف کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.