وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : سیاست دولت در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات عدم تمرکز امکانات در شهرها و ارایه خدمات ارتباطی در روستاهای محروم با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.

 وزیر ارتباطات : سیاست دولت عدم تمرکز امکانات در شهرها و ارایه خدمات ارتباطی در روستاها است

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایرنا، محمود واعظی که شامگاه دوشنبه به مناسبت هفته دولت درجمع مردم کاشان سخن می گفت، افزود: اجازه نمی دهیم تمام امکانات تنها در شهرها متمرکز شود به همین دلیل سرمایه گذاری سه هزار و500 میلیارد ریالی را برای تلفن، اینترنت و خدمات ارتباطی روستاهای محروم انجام داده ایم و معتقدیم اگر در روستا این امکانات وجود داشته باشد روستایی از مزایا و محاسن طرح های ما استقبال کرده و به شهر مهاجرت نمی کند.
وی با اشاره به امکانات زیرساختی و ارتباطی کاشان بیان داشت : از 9 شهر واقع شده در شهرستان کاشان پنج شهر نسل سوم اینترنت همراه اول دارد و تا پایان دولت چهار شهر دیگر هم به نسل سوم مجهز می شوند.
وزیر ارتباطات ادامه داد: نسل چهارم تلفن همراه هم اکنون در دو شهر کاشان وجود دارد و تا پایان دولت سه شهر دیگر هم به این تعداد اضافه می شود.
وی افزود: درهمه روستاهای کاشان نیز تلفن ثابت دایر شده است و در سال گذشته هم 48 روستای این شهرستان دارای اینترنت شدند و تا پایان دولت یازدهم 35 روستای دیگر به این جمع اضافه خواهند شد.
وی تاکید کرد: پهنای باند در دولت یازدهم درکاشان 11برابر شده است و درحالی که 30 کیلومتر فیبر نوری در این شهر داریم اضافه کردن 360 کیلومتر دیگر را در برنامه خود خواهیم داشت.
واعظی اظهار کرد: دولت در کاشان 450 میلیارد ریال در بخش مخابرات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری کرده است و از سال گذشته تا کنون 230 میلیارد ریال در این بین هزینه شده است.
وی گفت: دولت تا پایان عمرچهارساله خود390 میلیارد ریال دیگر در کاشان سرمایه گذاری می کند تا زیرساخت های ارتباط، اینترنتی و مخابراتی این شهرستان تقویت شود.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفته دولت روزدوشنبه با سفر به استان اصفهان و شهرستان های اصفهان، اردستان و کاشان، تعدادی از طرح های ارتباطی و مخابراتی را افتتاح کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.