دراین دوره آموزشی مباحث مختلفی در زمینه های خدمات اینترنتی ، نحوه ارسال لیست وحق بیمه، ابلاغهای الکترونیکی به کارفرمایان ، فرصت باقیمانده بمنظوراستفاده ازبخشودگی جرایم ، اجرای طرح ssn و نامنویسی متمرکزبیمه شدگان ، تعهدات کوتاه مدت ، شرایط ونحوه بازنشستگی ، معرفی به کمیسیونهای پزشکی ، تعاریف بیمه ای و... زیرنظرروسای ادارات تخصصی تامین اجتماعی گیلان بیان گردید .
جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان دراین دوره آموزشی ، عدم شناخت و یا شناخت ناصواب ازسازمان وایجاد ذهنیتهای نامناسب علیه تامین اجتماعی را ازعوامل شکل گیری برداشتهای غیرواقعی دربین مخاطبین دانسته وافزود : تعدد بالای تعهدات وپیچیدگیهای قوانین وبخشنامه های وابسته ازدیگرمشکلات مجموعه ماست .
مدیرکل استان همچنین اذعان داشت : مرزاتصال وحلقه ارتباطی تامین اجتماعی با کارفرمایان وبیمه شدگان درشرکتها وکارگاههای بزرگ نمایندگان ورابطین بیمه ای میباشند وآگاهی هرچه بیشترشما واشراف به وظایف ، تکالیف وحقوق ، روانسازی وتسهیل اموررا سبب خواهد شد .
حق پرست با انتقاد ازقرارگرفتن انجام تکالیف بیمه ای درردیفهای آخر اولویتهای کاری درنزد برخی کارفرمایان و عدم رعایت موارد قانونی واخلاقی نسبت به کارگران اظهارداشت : اعتقاد داریم با تشریح ماموریتها ووظایف متقابل وآشنایی با حقوق وتکالیف دراین نشستها ، نیازها وانتظارات شرکای اجتماعی درمسیری مطلوب تحقق یافته وفرایندهای کاری نیزبهبود مییابد .
سلطانپور معاون بیمه ای استان نیز با انتقاد ازفاصله گرفتن بعضی کارفرمایان ازسازمان ، با اعلام آمادگی کامل جهت برپایی دوره های آموزشی ومشاوره ای ، خواستارهمراهی بیشتر ومطالبه نمودن تبیین وتشریح قوانین ازسوی این قشرگردید .
تقویت تعاملات ، اعتمادسازی بیش ازپیش وتسهیل وتسریع امورازاهداف این دوره توسط مسئولین بیان شد .
نظر شما